مهر سکوت جامعه جهانی درموضوع بحران یمن / عکس‌العمل‌ها جوامع غربی برخواسته از روحیه استکباری این کشورهااست :: خبرگزاری خانه ملت
مهر سکوت جامعه جهانی درموضوع بحران یمن / عکس‌العمل‌ها جوامع غربی برخواسته از روحیه استکباری این کشورهااست :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدحسین نقوی حسینی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع آتش بس یمن گفت: همه مراجع و مجامع بین المللی می دانند که جنگ یمن یک جنگ ظالمانه، نابرابر و ناب حق است. وی افزود:عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان آن ظالمانه و به ناحق به ملت و کشور یمن حمله کردند؛این […]

[ad_1]

سیدحسین نقوی حسینی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع آتش بس یمن گفت: همه مراجع و مجامع بین المللی می دانند که جنگ یمن یک جنگ ظالمانه، نابرابر و ناب حق است.

وی افزود:عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان آن ظالمانه و به ناحق به ملت و کشور یمن حمله کردند؛این حمله یک تجاوز آشکار به خاک یک کشور مستقلی است که مردم آن دولتی دیگری را انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم ورامین و پیشوا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی مدعی دموکراسی،حقوق بشر و حقوق ملت ها هستند،ادامه داد:یک ملتی آمده با اراده خود دولتش را تغییر داده است آیا باید وحشیانه به کشورش حمله شود و و روزانه هزاران زن و کودک را به قتل برسانند و به خاک و خون بکشند، به طوری که بیش از ۶ هزار کودک فقط در این جنایت عربستان علیه ملت یمن کشته شده اند.

نقوی حسینی ادامه داد:در هرجای دنیا اگر کودکی در حمله ای به قتل رسیده بودند،الان شورای امنیت قطعنامه حمله به آن کشور متجاوز را صادر می کرد،اما در یمن بیش از ۶ هزار کودک با بمب های خوشه ای آمریکایی ها قتل عام شده اند، ولی آمریکایی ها نه تنها علیه عربستان حرفی نمی‌زنند؛شورای امنیت نه تنها علیه عربستان کاری نمی کند؛بلکه آنها را حمایت و تشویق هم می کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بااشاره به موضوع قتل خاشقجی و اینکه واکنش دنیا به این موضوع ادامه دارد،مطرح کرد:سکوت جامعه جهانی در موضوع یمن باعث تعجب است، زمانی که در چارچوب منافع خودشان باشد برای فریب افکار عمومی عکس العمل نشان می‌دهند؛اما در مورد این ملت مظلوم می بینیم که همه مهر سکوت بر لب زده اند و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است.

وی با بیان اینکه عکس‌العمل‌ها در جوامع غربی بر خواسته از روحیه استکباری این کشورهاست،ادامه داد:هیچ یک ازمراجع بین المللی و سازمان های حقوق بشر سازمان های مدعی حقوق بشر عکس العملی در مورد فجایع انسانی یمن نشان نداده اند.

عضوکمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کمرنگ شورای همکاری حقوق بشر در موضوع بحران یمن تصریح کرد:سازمان ملل متحد،مجمع عمومی سازمان و هم شورای امنیت باید به کمک این ملتی که مورد حمله یک دولت متجاوز قرار گرفته بیایند و عکس العمل نشان بدهند؛قطعنامه صادر کرده و عربستان را محکوم کنند و جلوی آن بایستند ولی چون عربستان گاو شیرده خوبی است و منفعتی برای قدرت‌های استکباری سلطه‌گر دارد؛ از آن دفاع می‌کنند.

به گزارش خانه ملت؛ آنتونیو گوترش در یک کنفرانس مطبوعاتی در محل سازمان ملل متحد در نیویورک گفت خشونت در یمن باید فورا متوقف شود به ویژه در نزدیکی اماکن حساس و مناطق پرجمعیت.از درخواست‌های کشورهای مختلف برای توقف خشونت در یمن  استقبال می‌کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد فرصتی برای صلح در یمن به وجود آمده و باید از آن استفاده کنیم.در صورتی که تحرک جدی صورت نگیرد، 14 میلیون یمنی طی ماه‌های آینده با خطر گرسنگی روبرو می‌شوند./

پایان پیام

 

[ad_2]

Source link