مهلت 4ماهه FATF به ایران برای تشدید فشار است :: خبرگزاری خانه ملت
مهلت 4ماهه FATF به ایران برای تشدید فشار است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] ابوالفضل حسن‌بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به مهلت 4 ماهه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) به ایران برای تعلیق اقدامات مقابله‌ای گفت: گروه FATF هیچ قدرت اجرایی برای برخورد با هیچ کشوری را ندارد اما آمریکایی ها تلاش دارند با سوءاستفاده از ریاست دوره ای خود در این گروه از آن برای مقابله […]

[ad_1]

ابوالفضل حسن‌بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به مهلت 4 ماهه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) به ایران برای تعلیق اقدامات مقابله‌ای گفت: گروه FATF هیچ قدرت اجرایی برای برخورد با هیچ کشوری را ندارد اما آمریکایی ها تلاش دارند با سوءاستفاده از ریاست دوره ای خود در این گروه از آن برای مقابله با کشورها و چپاول ثروت آنها استفاده کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکایی ها سعی دارند چنین وانمود کنند که معاهده های این گروه بسیار مهم است و به نوعی نقش سازمان ملل را که در سطح جهانی دارای جایگاه ویژه است، کمرنگ کنند.

ایجاد ضرورت برای پیوستن به FATF در راستای جنگ روانی علیه کشورها است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جهان امروز چند قطبی شده و تک قطبی نیست، یادآور شد: با این حال آمریکا همچنان از این دست اقدامات به عنوان جنگ روانی علیه کشورها استفاده می کنند اما جمهوری اسلامی که به خباثت های ترامپ و نقشه های مضحک وی پی برده نسبت به آنها با حوصله عمل کرده و جهت تأمین منافع ملی خود اقدام می کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

حسن بیکی در ادامه با اشاره به اینکه عناصری که دلباخته آمریکا هستند در سطح ملی تلاش می کنند با جوسازی ها موضوع را آنچنان بزرگ کنند که گویی جایگاه FATF از جایگاه سازمان ملل نیز بالاتر است، اظهار داشت: آمریکایی ها تصور دارند می توانند جمهوری اسلامی را تسلیم خود کنند در حالی که اینگونه نیست و ما با برخورد صادقانه با دنیا می توانیم به گونه دیگری موفق عمل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: آنها تلاش داشتند با نگرانی های گوناگون در دل ملت ایجاد رعب کنند که اگر CFT امضا نشود اتفاقات بدی برای اوضاع اقتصادی کشور می افتد که در نهایت مجلس با اصلاحاتی حق شرط گذاشت.

آمریکا به‌عنوان رئیس دوره‌ای FATF حق شرط ایران را نمی‌پذیرد

وی افزود: حق شرط ضمانت اجرایی ندارد و آمریکایی ها قطعا حق شرط ایران را مغایر اصول FATF اعلام می کنند در حالی که کشورهای دیگر نیز بر اساس قانون اساسی کشور خود حق شروطی گذاشته اند.

حسن بیکی در ادامه فرصت FATF به ایران را مغتنم ندانست و عنوان کرد: اعطای مهلت از سوی FATF فشار شدید عملیاتی است که از سوی واشنگتن وارد شده چرا که در حال حاضر ابزار دیگری برای اعمال فشار بر ایران ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جریان بین المللی در حال حاضر به گونه ای رقم  خورده که کشورهای بزرگ و صاحب قدرت در حال جدا کردن دلار از سبد خود هستند که با این حذف بخش اعظمی از فشارها علیه ایران برداشته می شود./

پایان پیام

[ad_2]

Source link