مهم‌ترین پروژه نیمه‌تمام مناطق آزاد، پروژه پل خلیج فارس قشم است/ ساخت مجموعه خودروسازی در چابهار جزء پروژه‌های ما نبوده است
مهم‌ترین پروژه نیمه‌تمام مناطق آزاد، پروژه پل خلیج فارس قشم است/ ساخت مجموعه خودروسازی در چابهار جزء پروژه‌های ما نبوده است

[ad_1] مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در حال رایزنی با دستگاه‌های مختلف برای تعیین تکلیف پروژه پل خلیج فارس در قشم هستیم، گفت: ساخت مجموعه خودروسازی در چابهار جزء پروژه‌های ما نبوده است. به گزارش اخبار ازاد مناطق، مرتضی بانک درباره تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق […]

[ad_1]

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در حال رایزنی با دستگاه‌های مختلف برای تعیین تکلیف پروژه پل خلیج فارس در قشم هستیم، گفت: ساخت مجموعه خودروسازی در چابهار جزء پروژه‌های ما نبوده است.

به گزارش اخبار ازاد مناطق، مرتضی بانک درباره تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق آزاد افزود: پروژه‌هایی که در مناطق آزاد شروع شده‌اند، فعال هستند و هیچ یک از دستور کار خارج نشده‌اند. در حال حاضر مهم‌ترین پروژه نیمه‌تمام مناطق آزاد، پروژه پل خلیج فارس است که در مورد این پروژه هم به دلیل عدم توافق در مورد شرایط زیست محیطی که ایجاد می‌کند، هنوز به نظر واحدی برای چگونگی اجرای آن نرسیده‌ایم.

وی با بان اینکه شمع‌کوبی‌ها در پروژه انجام شده است، گفت: گزارشی که مدیر منطقه آزاد قشم اخیرا به بنده ارائه کرده مبنی بر این است که با محیط زیست مذاکرات به مراحل مثبت رسیده و امکان اینکه با محیط زیست برای ادامه این پروژه به تفاهم برسند، وجود دارد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: نظر دیگر این است که ساخت این پروژه وضعیت جزیره را متفاوت خواهد کرد و محیط زیست دریا را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. استدلال عده‌ای دیگر این است که اتصال جزیره به سرزمین مادر مشکلی را ایجاد نمی‌کند. تمام این جوانب در حال بررسی است و باید این موضوعات نهایی شوند.

مرتضی بانک با بیان اینکه رعایت نسبت اعتبارات عمرانی و جاری یکی از موفقیت‌های مناطق آزاد است،‌ ادامه داد: ۷۰درصد اعتبارات صرف پروژه‌های عمرانی و ۳۰درصد صرف هزینه‌های جاری شده است.

مشاور رئیس‌جمهور درباره نرخ فقر در قشم و اقدامات انجام شده برای کاهش آن اظهار داشت: قشم از سه بخش منطقه آزاد، منطقه ویژه و سرزمین اصلی تشکیل شده است که در حال حاضر بخش عمده‌ای را سرزمین اصلی شامل می‌شود؛ بنابراین اینکه آمار چه منطقه‌ای را اعلام کنیم متفاوت است، اما نرخ بیکاری در تمام منطقه قشم در حال حاضر چیزی حدود ۶٫۸درصد و این رقم خوبی محسوب می‌شود؛ چراکه وقتی نرخ اشتغال بالا باشد فقر باید کمتر باشد.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌ها برای افزایش اشتغال در مناطق آزاد گفت: از سال‌۹۲ تاکنون ۲۵هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی انجام شده که البته مجوز ۵۴هزار میلیارد تومان صادر شده است. همچنین یک میلیارد و ۲۵۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی محقق شده که مجوز ۹۶۰۰میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده است.

مرتضی بانک همچنین با بیان این که ۵۳۰واحد تولیدی و ۴۹۴واحد خدماتی در مناطق آزاد داریم که ۱۷۶هزار نفر اشتغال را ایجاد کرده‌اند، گفت: این آمار از سال‌۹۲ تا نیمه اول سال‌۹۷ است.

وی افزود: جمع سرمایه‌گذار از سال‌۹۲ تا نیمه اول امسال در مناطق ویژه اقتصادی ۲۶هزار میلیارد تومان (ریالی) و ۱۸میلیارد دلار (ارزی) سرمایه‌گذاری داخلی صورت گرفته است. همچنین حدود یک میلیارد و ۲۷۳میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی محقق شده که البته مجوز حدود ۳٫۵میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده است.

نوشته مهم‌ترین پروژه نیمه‌تمام مناطق آزاد، پروژه پل خلیج فارس قشم است/ ساخت مجموعه خودروسازی در چابهار جزء پروژه‌های ما نبوده است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link