میدان دادن به حسن باقری‌های نسل سوم
میدان دادن به حسن باقری‌های نسل سوم

صدوبیست‌وششمین شماره از نشریه‌ی خط حزب‌الله در سال ۹۷ به تأکید چند باره‌ی رهبر انقلاب در دیدار‌های اخیر مبنی بر «میدان دادن به حسن باقری‌های نسل سوم» که رمز پیروزی در نبرد اقتصادی و فرهنگی امروز است منتشر شد. سرویس سیاسی فردا: صدوبیست‌وششمین شماره از نشریه‌ی خط حزب‌الله در سال ۹۷ به تأکید چند باره‌ی […]


صدوبیست‌وششمین شماره از نشریه‌ی خط حزب‌الله در سال ۹۷ به تأکید چند باره‌ی رهبر انقلاب در دیدار‌های اخیر مبنی بر «میدان دادن به حسن باقری‌های نسل سوم» که رمز پیروزی در نبرد اقتصادی و فرهنگی امروز است منتشر شد.

سرویس سیاسی فردا: صدوبیست‌وششمین شماره از نشریه‌ی خط حزب‌الله در سال ۹۷ به تأکید چند باره‌ی رهبر انقلاب در دیدار‌های اخیر مبنی بر «میدان دادن به حسن باقری‌های نسل سوم» که رمز پیروزی در نبرد اقتصادی و فرهنگی امروز است منتشر شد.

 

در بخشی از متن چنین می‌خوانیم: سی سال است که از پایان جنگ نظامی می‌گذرد و در این سی سال، هیچ دشمن دیگری به خودش اجازه نداده است که درباره‌ی گزینه‌ی جنگ نظامی با ایران فکر کند. به جای آن، صحنه‌ی نبرد را به حوزه‌های دیگر کشاندند. جنگ فرهنگی، جنگ سیاسی، جنگ دیپلماسی، و از همه مهم‌تر «جنگ اقتصادی». اگرچه دشمن به ما ضرباتی در این جنگ‌ها زده است، وگرچه امکانات و تجهیزات ما در مقابل دشمن، مانند همان دوران جنگ نظامی، به مراتب کمتر است، اما در این جنگ هم می‌توان پیروز شد. چگونه؟ با همان الگوی ورود جوانان و دادن فرصت به آنان برای حل مشکلات و چالش‌ها. مخصوصا آنکه جوان نسل سومی به‌مراتب آماده‌تر و پخته‌تر از جوان نسل اولی، برای پذیرش مسئولیت‌ها است. «اینکه من عرض می‌کنم، شعار نیست، با اطّلاع عرض می‌کنم. یک نسل جدیدی، یک رویش جدیدی در کشور به وجود آمده؛ مخصوص یک جای خاص هم نیست، مخصوص یک بخش خاصّ فکری و عملی هم نیست؛ در بخش‌های فرهنگی، در بخش‌های تبلیغی، در بخش‌های هنری، در بخش‌های علمی، در بخش‌های فلسفی، یک مجموعه‌ی عظیمی از جوان‌ها به وجود آمده‌اند که این‌ها به‌معنای واقعی کلمه مؤمن بالله و مؤمن به این راهند؛ با اینکه امام را ندیده‌اند؛ دوران جنگ را -که خیلی سازنده و مؤثّر بود- درک نکرده‌اند… درعین‌حال با این اصرار، با این استحکام، با این علاقه‌مندی دنبال این راه هستند. این نسل، نسل خوبی است، نسل امیدبخشی است.» (۱۳۹۶/۱۲/۲۴)

 به گزارش خط حزب‌الله، سخنرانی رهبر انقلاب در روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی، حکم «نقشه‌ی راه» آن سال را دارد. امسال نیز رهبر انقلاب در بیانات خود، مهم‌ترین مسائل، نیازها، اهداف کشور در سال جدید و راه‌های دستیابی به این اهداف را برای عموم مردم و مسئولین تشریح کردند. بیاناتی که علاوه بر تشریح اهمیت و ماهیت شعار «حمایت از کالای ایرانی»، به دلیل آنکه در چهارمین دهه از حیات انقلاب اسلامی ایراد شد، مروری بود بر کارنامه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی. نظربه اهمیت این دیدار، اطلاع‌نگاشتی برمبنای مهم‌ترین موضوعات مطرح شده دربیانات روز اول فروردین رهبرانقلاب تقدیم می‌شود.

همچنین گرچه مراسم اعتکاف، جزو آن دسته از توصیه‌های دینی است که قدمت آن، به قدمت تاریخ دین اسلام است، اما بدون تردید، این مراسم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ و بوی دیگری دارد. مراسمی که تا پیش از انقلاب اسلامی، صرفا عبادتی در حوزه‌ی فردی بود، به برکت انقلاب، رنگ و بوی اجتماعی به خود گرفت و حالا دیگر در هر استان و شهر و شهرستانی، می‌توان اجتماع عظیمی از معتکفین را ملاحظه کرد. رهبر انقلاب نیز در طول این سال‌ها، بیانات و توصیه‌هایی درباره‌ی این مراسم فرموده‌اند که به‌مناسبت فرارسیدن ایام اعتکاف گزیده‌ای از آن، تقدیم مخاطبین محترم نشریه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت مطالعه به صفحه چهارم نشریه مراجعه کنند.

 صدوبیست‌وششمین شماره‌ی خط حزب‌الله به روح پرفتوح شهید عبدالله محمدی تقدیم شده است.

 نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر روی خروجی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نماز‌های جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

 

میدان دادن به حسن باقری‌های نسل سوم



Source link