ناتوانی در بازداشت عامل عملیات برکان؛اوج ناکارآمدی امنیتی تل‌آویو – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
ناتوانی در بازداشت عامل عملیات برکان؛اوج ناکارآمدی امنیتی تل‌آویو – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1] خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ رامین حسین آبادیان: «عملیات برکان» همان کلیدواژه ای است که از یک ماه پیش تاکنون، صهیونیستها را وارد یک چالش و معضل بزرگ امنیتی کرده است. در جریان این عملیات بود که یک شهروند فلسطینی به نام «اشرف نعالوه» با حمله به تجمع صهیونیستها دو نفر از آنها […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ رامین حسین آبادیان: «عملیات برکان» همان کلیدواژه ای است که از یک ماه پیش تاکنون، صهیونیستها را وارد یک چالش و معضل بزرگ امنیتی کرده است. در جریان این عملیات بود که یک شهروند فلسطینی به نام «اشرف نعالوه» با حمله به تجمع صهیونیستها دو نفر از آنها را به هلاکت رساند.

این شهروند فلسطینی همچنین در عملیات مقاومتی خود دو صهیونیست دیگر را نیز به شدت زخمی کرد. اشرف نعالوه این عملیات مقاومتی را به وسیله سلاح گرم انجام داد و صهیونیستها را با تیراندازی های ممتد خود از پای درآورد. این عملیات در حالی انجام شد که صهیونیستها موفق به بازداشت نعالوه نشدند و اکنون نیز که یک ماه از این ماجرا سپری می شود، تل آویو همچنان در بازداشت نعالوه ناکام مانده است.

با این حال، در طول یک ماه گذشته، صهیونیستها برای تحت فشار قرار دادن اشرف نعالوه و جبران ضربه مهلکی که او به پیکره اقتدار صهیونیسم وارد کرد، به سراغ خانواده اش رفتند. آنها در گام اول پدر و مادر نعالوه را بازداشت کردند و سپس نیز خواهرش را به اسارت خود درآوردند. تمامی این اقدامات خصمانه در شرایطی انجام شد که صهیونیستها از بازداشت خودِ نعالوه ناامید شده بودند.

اکنون نیز رژیم صهیونیستی در جدیدترین اقدام، تصمیم به تخریب کامل عامل عملیات برکان گرفته است. «نداف بادان» یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا دستور تخریب خانه عامل عملیات برکان را صادر کرده است. البته صهیونیستها با اتخاذ چنین تصمیماتی فقط به دنبال حفظ اقتدار امنیتی از دست رفته خود در نزد افکار عمومی هستند؛ آنها به دنبال آن هستند که اینگونه القاء کنند که اگر نتوانستند نعالوه را پیدا کنند، از اهرم های فشار دیگری برای جبران ضربه متحمل شده برخوردار هستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در طول یک ماه گذشته ۵ عملیات نظامی گسترده برای بازداشت «اشرف نعالوه» ترتیب داده اند که البته در هر ۵ مورد شکست خورده و توفیقی حاصل نکردند. یکی از آخرین تلاش صهیونیستها برای پایان دادن به چالش امنیتی کنونی در اراضی اشغالی به تاریخ ۲۸ مهرماه باز می گردد که نهایت تلاش خود را برای بازداشت عامل عملیات مقاومتی برکان را به کار بستند.

نظامیان صهیونیست صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه مدرسه «علی نایفه» در منطقه شویکه واقع در شمال طولکرم را که گمان می‌رفت نعالوه در آن پناه گرفته است، محاصره کرده و از او خواستند که خود را تسلیم کند اما در نهایت راه به جایی نبردند و معلوم نیست او از آنجا متواری شده است یا اصلا در این محل حضور نداشته است. این یکی از آخرین شکست امنیتی صهیونیستها در بازداشت نعالوه محسوب می شود. 

سرخوردگی و ناتوانی رژیم صهیونیستی در بازداشت این جوان فلسطینی به جایی رسیده است که «چارلز وریلچ» معاون سابق مشاور امنیت داخلی این رژیم امروز شنبه پیشنهاد داد که تل آویو به منظور جلوگیری از تکرار چنین عملیات‌هایی، به طور یکجانبه از کرانه باختری عقب‌نشینی کند.

از سوی دیگر، آخرین عملیات رژیم صهیونیستی برای بازداشت «اشرف نعالوه» عامل عملیات مقاومتی برکان به روز ۹ آبان ماه گذشته باز می گردد.  ارتش رژیم صهیونیستی در این روز عملیات نظامی گسترده‌ای را در منطقه شویکه و مناطق مجاور طولکرم در شمال کرانه باختری به منظور بازداشت «اشرف نعالوه» عامل عملیات مقاومتی برکان به اجرا گذاشت. با این حال، بازهم چیزی عاید صهیونیستها نشد و آنها سرافکنده تر از گذشته به عملیات خود پایان دادند.

نظامیان صهیونیست پس از ناکامی بزرگ در بازداشت اشرف نعالوه در جریان آخرین عملیات نظامی خود در منطقه «شویکه» و مناطق مجاور طولکرم در شمال کرانه باختری تهدید کردند که اگر ساکنان این مناطق به ارتش برای بازداشت نعالوه کمک نکنند، آنها را سرکوب و یا بازداشت می‌کنند. صهیونیستها تلاش کردند تا از طریق این تهدیدات، موجی از هراس را در صفوف فلسطینیان حاکم کرده و آنها را وادار به همکاری با تل آویو جهت بازداشت نعالوه کنند.

واقعیت آن است که ناتوانی و عجز صهیونیستها در بازداشت عامل عملیات مقاومتی برکان با وجود گذشت یک ماه از انجام عملیات و کشته شدن دو صهیونیست، اوج ناکارآمدی امنیتی صهیونیستم را برای افکار عمومی منطقه و جهان به نمایش گذاشته است. امروز با این چالش بسیار بزرگ امنیتی، افکار عمومی بیش از هر زمان دیگری دریافتند که خودنمایی های روزانه صهیونیستها در خصوص قدرت نظامی و امنیتی‌شان در عرصه داخلی و یا حتی خارجی، چیزی جز یک «بلوف سیاسی» برای فریب افکار عمومی نیست. 

درست به همین دلیل است که مقامات مختلف رژیم صهیونیستی بارها و بارها در مناسبت های مختلف خواستار تصویب قانونی شدند که به موجب آن، عاملان عملیات های مقاومتی و شهادت طلبانه به اعدام محکوم شوند. چنین درخواست های مکرری هیچ معنایی ندارد جز آنکه عملیات های مقاومتی و شهادت طلبانه، دیگر چیزی به نام «اقتدار امنیتی» برای صهیونیسم باقی نگذاشته است. 

این معضل بزرگ برای صهیونیست ها زمانی که در کنار دیگر چالش ها و معضلات همچون عدم توانایی برای مقابله با بالن‌ها و بادکنک‌های آتش‌زا و همچنین ناتوانی در متوقف ساختن تظاهرات‌های بزرگ بازگشت، قرار می گیرد، کلکسیونی از بحران های امنیتی رژیم صهیونیستی به صورت همزمان را برای افکار عمومی نمایش می دهد؛ مسأله ای که بیش از هر چیز دیگری صهیونیست ها را آزار می دهد.

بدون تردید می توان گفت اولین باری است که صهیونیستها در طول چند سال گذشته با چنین بحران های امنیتی فراگیری آن هم به صورت موازی و همزمان، مواجه هستند. آنها خود به خوبی دریافته اند که قدرت موشکی نیز برای مقابله با این بحران ها و معضلات امنیتی کارسازی نیست چراکه طرف مقابل یعنی گروه های مقاومت فلسطینی، در مقایسه با گذشته، امروز به مراتب از قدرت پاسخگویی بیشتری برخوردار هستند.

بحران های امنیتی فوق جملگی این واقعیت را برای چندمین بار اثبات کرد که مقامات رژیم صهیونیستی تنها به منظور تضمین بقا و موجودیت خود اقدام به بزرگنمایی در برخورداری از قدرت نظامی، اطلاعاتی و امنیتی می کنند تا بدین ترتیب برای خود نوعی حاشیه امن و نیروی بازدارندگی ایجاد کنند.  حال آنکه تمامی ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی در طول یک ماه گذشته از پس بازداشت یک شهروند فلسطینی بی دفاع و بی سلاح برنیامده اند. بدون تردید بحران امنیتی صهیونیسم در آینده نیز ابعاد پیچیده تری به خود خواهد گرفت.

[ad_2]

Source link