نامه کمیسیون اقتصادی به لاریجانی و روحانی
نامه کمیسیون اقتصادی به لاریجانی و روحانی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال نامه کمیسیون متبوعش به لاریجانی و روحانی به سبب عدم همکاری بانک مرکزی و عدم ارائه برنامه جامع ساماندهی بازار ارز خبر داد. زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش با حضور کرباسیان وزیر […]



خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال نامه کمیسیون متبوعش به لاریجانی و روحانی به سبب عدم همکاری بانک مرکزی و عدم ارائه برنامه جامع ساماندهی بازار ارز خبر داد.

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش با حضور کرباسیان وزیر اقتصاد، مسئولانی از وزرات صنعت و بانک مرکزی و همچنین مسئولانی از هلال احمر اظهار داشت: در ابتدای نشست، هلال احمر گزارشی از اقدامات خود در ایام عید نوروز ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه همچنین رأی ­گیری درباره طرح استفساریه بند (۲) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم صورت گرفت و نهایتا مورد تصویب کمیسیون قرارگرفت.
عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: همچنین سه نفر از اعضای کمیسیون برای کمیسیون مشترک روستایی انتخاب شدند.

سعیدی ادامه داد: در ادامه نشست امروز هم درباره موضوع ارز مباحثی از سوی وزیر اقتصاد مطرح شد و نمایندگان نیز در این رابطه ابهامات و سوالات خود را مطرح کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در این جلسه همچنین اعضا اظهار داشتند که اشکالات جدی درباره ساماندهی بازار ارز وجود دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه ۴۲۰۰ تومان برای هر دلار در واقع مغایر قانون نرخ ارز شناور مدیریت شده است، گفت: نمایندگان همچنین عنوان کردند که این مسئله از نظر فنی قابلیت اجرا ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بیان دیگر جزئیات نشست مزبور گفت: نمایندگان همچنین نسبت به این موضوع که رئیس بانک مرکزی و معاون ارزی این بانک تاکنون جزئیات تصمیمات اخذ شده در حوزه بازار ارز را ارائه نکرده‌اند.

سعیدی در خاتمه سخنان خود از نامه کمیسیون اقتصادی مجلس به لاریجانی و روحانی خبر داد و اعلام کرد که ما در این باره نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس و حسن رئحانی رئیس جمهور ارسال خواهیم کرد و طی آن نسبت به عدم همکاری بانک مرکزی و عدم ارائه برنامه جامع ساماندهی بازار ارز انتقاد می‌کنیم.



Source link