نتانیاهو مهمان ناخوانده سیاسی است :: خبرگزاری خانه ملت
نتانیاهو مهمان ناخوانده سیاسی است :: خبرگزاری خانه ملت

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به سفر نتانیاهو به عمان با هدف بررسی راهکارهای برقراری صلح با فلسطین و تاکید وزیر خارجه عمان بر پذیرش اسرائیل به عنوان یک کشور حاضر در منطقه، گفت: فلسطین کشوری مستقل است و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در امور داخلی آنها دخالت کند لذا […]



عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به سفر نتانیاهو به عمان با هدف بررسی راهکارهای برقراری صلح با فلسطین و تاکید وزیر خارجه عمان بر پذیرش اسرائیل به عنوان یک کشور حاضر در منطقه، گفت: فلسطین کشوری مستقل است و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در امور داخلی آنها دخالت کند لذا رایزنی برای دخالت بیشتر هم راه به جایی نخواهد برد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نتانیاهو به مهمان ناخوانده سیاسی در دنیا به دلیل آمد و رفت‌های بسیار به کشورهای متعدد با بهانه‌های غیر منطقی مشهور است، چندی پیش سفرهای متعدد هم به روسیه و کشورهای اروپایی داشته و هم‌اکنون هم به کشورهای حوزه خلیج فارس روی آورده است.

عمان باید در جبهه حق بماند

وی افزود: این سفرها بر اساس پروتکل‌های قبلی طبق قوانین و مقررات دیپلماتیک صورت نگرفته است، نتانیاهو عمان را انتخاب کرد زیرا آنها شعار صلح را سر می‌دهند. این سفر و میزبانی قابوس سلطان مهم نیست، مهم اینکه عمان باید در جبهه حق بماند و با سیاست‌های ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی مقابله کند.

اسرائیل باید نسبت به رفع ظلم بدون هیچ قید و شرطی اقدام کند

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه به جای پذیرش اسرائیل در جهان به عنوان یک کشور حاضر در منطقه، اسرائیل باید نسبت به رفع ظلم بدون هیچ قید و شرطی بپردازد، گفت: اصل سفر به عمان بدون اشکال است زیرا در این سفر هیچ قراردادی بین دو آنها منعقد نشده است.

                              بیشتر بخوانید:

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عمان از گذشته تلاش کرده تا حیثیت خود را در منطقه حفظ کنند و قائل به احترام خاص برای کشورهای منطقه و جهان است بنابراین هیچ گاه عمان و در رأس آن قابوس سلطان مجذوب سیاست‌های غلط نتانیاهو نمی‌شوند. عمان همیشه حامی فلسطین بوده و سال‌های سال در این جهت شعار داده است.

سفر به عمان با هدف دخالت در کشورهای منطقه و افزایش ایران هراسی

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی، افزود: نتانیاهو به هر کشوری قدم گذاشته برای کشور مقابل نامیمون و نامبارک بوده زیرا با اهداف خصمانه و دخالت در کشورهای اسلامی سفر کرده است، سفر به عمان هم قطعا با هدف دخالت در کشورهای حوزه خلیج فارس و تشدید ایران هراسی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دو روز بعد از میزبانی عمان از محمود عباس در چارچوب تلاش برای روند صلح خاورمیانه به این کشور سفر و مورد انتقاد گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار گرفت. در دیدار بین سطان قابوس بن سعید پادشاه عمان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل راه‌های تضمین پیشبرد روند صلح و برخی مسائل مهم مشترک از جمله مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز در توضیح سفر نتانیاهو به این کشور، گفت: اسرائیل یک “کشور” حاضر در این منطقه است و همگی ما این را درک می‌کنیم. جهان هم از این حقیقت آگاه است. شاید زمان آن فرا رسیده است که با اسرائیل هم (همانند دیگر کشورها) رفتار شود و همچنین وظایف مشابهی را تقبل کند./

پایان پیام



Source link