[ad_1] احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص انتخاب برهم صالح و عادل عبدالمهدی بعنوان رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، اظهار داشت: بعد از دعواهای درون تشکیلاتی بین احزاب عراقی، خوشبختانه به انتخاب افراد دست یافتند. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطابق قانون اساسی عراق رئیس جمهور […]

[ad_1]

احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص انتخاب برهم صالح و عادل عبدالمهدی بعنوان رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، اظهار داشت: بعد از دعواهای درون تشکیلاتی بین احزاب عراقی، خوشبختانه به انتخاب افراد دست یافتند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطابق قانون اساسی عراق رئیس جمهور باید از بین کُردها انتخاب شود، بیان کرد: برهم صالح بهترین عنصری بود که می‌توانست بعنوان رئیس جمهور عراق انتخاب شود که خوشبختانه رای آورد و مقدمات تشکیل دولت جدید در عراق نیز آغاز شد.

وی افزود: استقرار حاکمیت و ثبات عراق در آن است که هرچه سریع‌تر هیات دولت را در تشکیل دهند و وزیران مربوطه براساس قانون اساسی انتخاب شوند زیرا نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

 سالک کاشانی با اشاره به نتایج تشکیل حکومت در عراق، ادامه داد: تشکیل دولت در عراق نشان می‌دهد که عراق کشوری مستقل و مستحکم است که نیازی به قیم ندارد، همچنین انسجام درونی بین مردم عراق ایجاد می‌شود و علاوه بر این‌ها تشکیل دولت تامین امنیت را نیز به دنبال دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل دولت در عراق به تنظیم روابط خارجی این کشور نیز کمک می‌کند، گفت: دولت عراق اگر سریع‌تر تشکیل شود، روابط سایر کشورها با این کشور نیز زودتر تنظیم می‌شود، اکنون در مقام عمل ما نیز نمی‌دانیم که وزیر کشور، وزیر علوم و سایر وزرای عراق چه کسانی هستند تا بتوانیم روابط خود با این کشور را تنظیم کنیم.

سالک کاشانی اظهار داشت: عربستان سعودی هزینه سنگینی را متحمل شد تا بتواند میدان‌دارِ حکومت عراق باشد که البته آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی نیز تلاش‌هایی در این مسیر کردند که برای آن‌ها نتیجه بخش نبود.

نایب رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تبعیت مردم عراق از مرجعیت شیعه به خصوص حضرت آیت‌الله سیستانی بسیار قابل توجه است، زیرا ایشان تاکنون نقش اساسی در حفظ اتحاد عراق داشته‌اند.

وی افرود: امیدواریم جریان‌های سیاسی عراق با وجود اختلاف سلایقی که دارند، وحدت خود را حول مرجعیت حفظ کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: عادل عبدالمهدی نیز باید مقداری مواضع خود را اصلاح کند، بعضی از تصمیمات قبلی وی و مواضعی که علیه ایران مطرح کرد محل توجه است که البته بعد از آن موضع‌گیری که در سال‌های گذشته علیه ایران مطرح کرده بود، عادل عبدالمهدی موضع خود را اصلاح کرد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link