نحوه مشارکت خارج از سوئیفت بانک‌های اروپایی با ایران مشخص شده است :: خبرگزاری خانه ملت
نحوه مشارکت خارج از سوئیفت بانک‌های اروپایی با ایران مشخص شده است :: خبرگزاری خانه ملت

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشروط کردن بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا به انجام تعهدات برجامی این اتحادیه، اظهار داشت: نباید این دو موضوع را به یکدیگر مرتبط کنیم و بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در گروی انجام تعهدات برجامی 3 کشور اروپایی بدانیم. رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون […]



مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشروط کردن بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا به انجام تعهدات برجامی این اتحادیه، اظهار داشت: نباید این دو موضوع را به یکدیگر مرتبط کنیم و بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در گروی انجام تعهدات برجامی 3 کشور اروپایی بدانیم.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اروپا حدود 3 سال پیش درخواست خود برای تاسیس دفتر در ایران را مطرح کرد ولی به دلایلی در ایران با این موضوع موافقت نکردند و اکنون نیز اروپایی‌ها تمایل دارند تا دفتری در تهران تاسیس کنند.

تعیین نحوه مشارکت بانک‌های اروپایی با ایران برای نقل و انتقالات پولی مستقل از آمریکا

وی با بیان اینکه راه‌اندازی ساز و کار برای نقل و انتقالات جز تعهدات اتحادیه اروپا است و آن‌ها به خاطر حفظ برجام پیشنهاد راه‌اندازی مکانیزم انتقال پولی که مستقل از آمریکا باشد را مطرح کردند، افزود: نحوه مشارکت بانک‌های اروپایی با ایران نیز مشخص کرده‌اند.

صفاری نطنزی با بیان اینکه پیش از این اعلام شد که 7 بانک مرکزی از کشورهای اروپایی با ایران توافق کرده‌اند تا نقل و انتقالات پولی مستقل از آمریکا راه اندازی شود، ادامه داد: مشکلات بانکی و مکانیزم نقل و انتقال پول کشورهای اروپایی با ایران نیز حل می‌شود.

مکانیزم نقل و انتقال پول بین ایران و اروپا پیش از تحریم‌های نفتی راه اندازی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است تا 13 آبان ماه که آمریکایی‌ها تهدید به تحریم نفتی ایران کرده‌اند،  مکانیزم نقل و انتقال پولی بین اتحادیه اروپا و ایران راه اندازی شود.

لازم است تا 13 آبان ماه که آمریکایی‌ها تهدید به تحریم نفتی ایران کرده‌اند،  مکانیزم نقل و انتقال پولی بین اتحادیه اروپا و ایران راه اندازی شود.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امکان اجرایی شدن و راه اندازی سازوکار نقل و انتقال پول مستقل از آمریکا بین ایران و اروپا وجود دارد که پیش‌نیاز تحقق این امر، وجود اراده در هیات حاکمه کشورهای اروپایی است./

پایان پیام



Source link