نخستین کارخانه تولید تورهای صیادی در آبادان به بهره‌برداری رسید
نخستین کارخانه تولید تورهای صیادی در آبادان به بهره‌برداری رسید

[ad_1] نخستین کارخانه تولید تورهای صیادی با هدف قطع وابستگی به تورهای چینی در آبادن به بهره‌برداری رسید به گزارش اخبار آزاد مناطق، این کارخانه با ظرفیت سالانه ۷۰۰تن تور صیادی با سرمایه‌گذاری ۲۵میلیارد ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است. با راه‌اندازی این کارخانه، نیاز صیادان خوزستانی به انواع تورهای ریز و درشت برطرف شده […]

[ad_1]

نخستین کارخانه تولید تورهای صیادی با هدف قطع وابستگی به تورهای چینی در آبادن به بهره‌برداری رسید

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این کارخانه با ظرفیت سالانه ۷۰۰تن تور صیادی با سرمایه‌گذاری ۲۵میلیارد ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

با راه‌اندازی این کارخانه، نیاز صیادان خوزستانی به انواع تورهای ریز و درشت برطرف شده است.

پیش از این، صیادان خوزستانی تنها از تورهای ساخت چین که ۸۰درصد تورهای صیادی جهان را تولید می‌کند، استفاده می‌کردند.

داریوش فلامرزی مدیر کارخانه توربافی آبادان در این باره گفت: این کارخانه ظرفیت صادرات ۱۵تن تور را در سال دارد و می‌تواند بازار ایران را از دست رقیبانی همچون چین رها کند، به شرط آنکه واردات بی‌حساب و کتاب محدود شود.

وی گفت: برای راه‌اندازی فاز دوم کارخانه به ۶۰۰میلیارد ریال تسهیلات نیاز داریم که امیدواریم بانک‌ها برای تامین این اعتبار کمک کنند.

وی افزود: امکان تامین تور صیادی دیگر استان‌های ساحلی کشور را داریم.

بنا بر این گزارش، هم‌اکنون ۱۵نفر در فاز اول کارخانه توربافی آبادان مشغول به کار هستند که در صورت راه‌اندازی فاز دوم این واحد تولیدی ۷۰نفر مشغول کار می‌شوند.

صیادان خوزستانی سالانه حدود ۴۵هزار تن ماهی و میگو از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌کنند که از این حیث رتبه چهارم کشوری را دارد.

معیشت حدود ۵۰هزار خانوار خوزستانی در بخش صید و صیادی تامین می‌شود.

نوشته نخستین کارخانه تولید تورهای صیادی در آبادان به بهره‌برداری رسید اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link