نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاداروند با بزرگان وسران طوایف غیور عرب
نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاداروند با بزرگان وسران طوایف غیور عرب

[ad_1] مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بزرگان و سران طوایف غیور عرب منطقه آزاد اروند دیدار کرد. به گزارش مناطق آزاد، اسماعیل زمانی در نشست با سران طوایف و بزرگان عشایر غیور عرب که بعدازظهر امروز در مضیف دیراوی مینوشهر برگزار شد، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند برای احیای شهرهای خرمشهر و آبادان ایجادشده […]

[ad_1]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بزرگان و سران طوایف غیور عرب منطقه آزاد اروند دیدار کرد.

به گزارش مناطق آزاد، اسماعیل زمانی در نشست با سران طوایف و بزرگان عشایر غیور عرب که بعدازظهر امروز در مضیف دیراوی مینوشهر برگزار شد، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند برای احیای شهرهای خرمشهر و آبادان ایجادشده است.

وی بابیان اینکه در دوران دولت جدید و هم‌زمان با در نظر گرفتن آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد تصمیم گرفتیم اقدامات اساسی برای تقویت زیرساخت‌های منطقه انجام دهیم، عنوان کرد: دولت به ما کمک کرد تا بتوانیم درآمد منطقه آزاد را در خود منطقه هزینه کنیم.

زمانی با اشاره به بودجه منطقه آزاد اروند گفت: در منطقه آزاد اروند بیش از ۷۵ درصد بودجه عمرانی و ۲۵ درصد آن جاری است و این فرصتی برای منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در حوزه روستایی با تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۹۴ با بنیاد مسکن منعقد کردیم قسمت‌های مختلف روستاهای منطقه آزاد اروند احیا شد.

وی بابیان اینکه در حوزه سلامت، بهداشت و استانداردها نیز برنامه داریم، اعلام کرد: بر اساس اقدامات پیش‌بینی‌شده برنامه داریم تا به ازای هر ۴۰۰ نفر یک‌تخت بیمارستان معادل دو برابر استاندارد کشور ایجاد شود.

زمانی عنوان کرد: سرانه دانش‌آموز در کشور بین ۳ تا ۵ هزار تومان است درحالی‌که این سرانه در منطقه آزاد اروند بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شد که شامل مدارس و اجرای برنامه‌های تحصیلی است. همچنین بودجه‌ای برای تعمیر و تجهیز مدارس در نظر گرفتیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای نیز بزرگراه ماهشهر به شلمچه در دست اجرا است. یک خط راه‌آهن نیز از بندر امام به آبادان، خرمشهر و ازآنجا به شلمچه و بصره متصل می‌شود که این پروژه‌ها منطقه آزاد اروند را متحول می‌کند.

وی افزود: سایت صنعتی خرمشهر در حال تبدیل به قطب فولادسازی کشور است. در خرمشهر ۳ پروژه بزرگ فولاد طراحی‌شده که یکی بهره‌برداری شد و دوتای دیگر در حال احداث است.

زمانی بابیان اینکه امسال رونق تجارت و کسب‌وکار را ترویج و تقویت می‌کنیم، بیان کرد: ما در مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند شریک تمام سرمایه‌گذارانی هستیم که به این منطقه آمده و شغل ایجاد کنند. به همه سرمایه‌گذاران بومی هم کمک می‌کنیم و امکانات در اختیارشان قرار می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد: به طرح‌های کوچک روستایی نیز کمک می‌کنیم و هر شغل پایداری که طرح توجیهی داشته باشد را تصویب می‌کنیم که به آن کمک شود و اولویت کار نیز با سرمایه‌گذاران بومی است.

زمانی اظهار داشت: باید جوانان ما دوره‌های فنی ببینند تا توانا شوند و بتوانند با کمک تسهیلاتی که می‌دهیم خود شغل ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قانون ورود اتباع خارجی مانند دیگر قوانین مناطق آزاد است و بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم این قانون لازم اجرا شد.

وی افزود: تا دیروز حدود ۱۸۰ هزار نفر تبعه خارجی بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند و بر اساس آمار اصناف ۳۰ درصد بازار به همین دلیل رونق بیشتری گرفتند. بیش از ۹۹ درصد این افراد عراقی هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: این موضوع یک فرصت است و باید از آن به نفع رونق کسب‌وکار منطقه آزاد اروند استفاده کنیم.

نوشته نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاداروند با بزرگان وسران طوایف غیور عرب اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link