به گزارش اخباربانک، نگرش بانک تجارت در زمینه انجام کنترلهای دقیق و سیستمی از طریق مدیریتهای بازرسی و حقوقی در چندسال اخیر در راستای حفاظت از منافع بانک و مشتریان بوده و همواره سعی شده در یک فضای حرفهای و بر مبنای قوانین بالادستی و در راستای تقویت و تداوم همکاری با مشتریان اقدام شود. […]
به گزارش اخباربانک، نگرش بانک تجارت در زمینه انجام کنترلهای دقیق و سیستمی از طریق مدیریتهای بازرسی و حقوقی در چندسال اخیر در راستای حفاظت از منافع بانک و مشتریان بوده و همواره سعی شده در یک فضای حرفهای و بر مبنای قوانین بالادستی و در راستای تقویت و تداوم همکاری با مشتریان اقدام شود. علی کیلانی نایب رئیس هیات مدیره عامل بانک تجارت در گفتوگوی زیر از اهمیت قراردادها، اقدامات و برنامههای بخشهای بازرسی و حقوقی این بانک سخن گفته است.
نقش نظارت بانکها بر پایایی کسبوکارها و تاثیرات آن بر فعالیت بانکها از نظر (داخلی و بیرونی) به چه صورت است؟ با نگاهی جامع به بحث نظارت یا کنترل میتوان آن را از اجزای مهم مدیریت دانست، در این مبحث، پرسش اساسی هر سیستمی این است که آیا منابعی که به کار گرفته میشود بهدرستی در راستای اهداف سازمان قرار گرفته است یا به عبارتی منابع به صورت موثر در حال بهکارگیری است یا خیر؟ نگرش کلی بانک تجارت نسبت به کارآفرینان و فعالان عرصه تولید به چه صورت است؟ بانک تجارت یکی از بانکهایی است که قدمت آن به دوران قبل از انقلاب و ادغام بانکهای خصوصی برمیگردد. همانطور که میدانیم هر کدام از آن بانکها یک حوزه تخصصی و تجاری را در کشور عهدهدار بودند. بخشی از این بانکها متخصص در صدور ضمانتنامه برای پیمانکاران، کارآفرینان و فعالان ساختمانی بودند و تعدادی دیگر در کارهای تجارت بینالمللی تخصص داشتند. بر این اساس بانک تجارت تبدیل به بانک برتر در حوزه صدور ضمانتنامهها، گشایش اعتبارات اسنادی و بانکداری بینالمللی شد. در واقع برنامهها و اهداف هرسالهی بانک بر اساس تقسیمبندی بازارها و نیازهای مشتریان طراحی و تدوین میشود و همکاران ما در بخشهای مختلف بانک بر همین اساس اقدامات خود را انجام میدهند. طی سالهای گذشته مشاهده میشود که اقدامات خوبی از لحاظ سهم بازار و افزایش سپردهها و همچنین اعطای تسهیلات در حوزههای زیرساختی همچون انرژی، پتروشیمی، سدسازی، راه و ترابری و … توسط بانک تجارت صورت گرفته است. مدیریت امور بازرسی بانک تجارت چه تاثیری در بهبود ارائه خدمات به مشتریان دارد؟ نگاه بانک تجارت به مقوله بازرسی، نگاهی مشتریمحور و در راستای رفع نواقص احتمالی و آسانسازی و افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان است. قراردادها و نحوه اجرای آنها بهعنوان یکی از مهمترین عوامل کنترلی در اعطای تسهیلات بهشمار میرود. نقش مدیریت امور حقوقی بانک تجارت بهعنوان حافظ منافع مشتریان و بانک در این امر چیست؟ یکی از مسائلی که بعضا در همکاری بانکها با مشتریان پیش میآید همین بحث قراردادها است. فلسفه وجودی انعقاد قرارداد، در واقع برای پیشگیری از هرگونه اختلاف در آینده است و طرفهای قرارداد میتوانند بر اساس آن استناد و اقدام کنند. بنابراین، قرارداد یکی از پایههای مهم ارتباط و همکاری با مشتریان است و در انتهای امر، کیفیت کار را نیز ارتقا داده و روابط تجاری بانک و مشتریان را مستحکمتر میسازد. یک قرارداد خوب بسیاری از اتلاف وقتها را از بین برده و از زیان و اختلاف نظرها پیشگیری میکند و نقش مدیریت امور حقوقی در این امر بسیار حائز اهمیت است. بعضا مشاهده میشود که به دلیل ابهام در قراردادها و نقص در انعقاد قراردادها هنگام اعطای تسهیلات توسط همکاران ما در روز اول و حتی بهدلیل یک قلم خوردگی و ندیدن بعضی از موارد، شکایاتی مطرح شده و انرژی زیادی از طرفهای همکاری گرفته میشود. سخن پایانی مجموعه بانک، یک سازمان خدماتی با حوزههایی همچون اعتباری، بازرسی، حقوقی، تدارکات، حسابداری و مالی است که محصولی فیزیکی ندارد. تمام سرنوشت بانک به تک تک افراد ارتباط دارد چون در سازمانهای خدماتی، خدمات توسط فرد ارائه میشود و این فرد است که میتواند نوع خدمات را رقم بزند و ایجاد ارزش را برای مشتری به نمایش بگذارد. |