نظر امیری درباره تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی
نظر امیری درباره تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی

خبرگزاری تسنیم: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از مخالف دولت با طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی خبر داد گفت:‌این طرح باعث بزرگ شدن دولت می‌شود.    حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درخصوص نظر دولت درباره تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، با بیان این مطلب که دولت مخالف این لایحه است، گفت: تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی طرح نمایندگان مجلس […]



خبرگزاری تسنیم: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از مخالف دولت با طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی خبر داد گفت:‌این طرح باعث بزرگ شدن دولت می‌شود. 

 

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درخصوص نظر دولت درباره تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، با بیان این مطلب که دولت مخالف این لایحه است، گفت: تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی طرح نمایندگان مجلس بود. دولت با طرح موافق نیست چراکه سازمان میراث فرهنگی با سیستم کنونی بدون مشکل کار خود را انجام می‌دهد و یکی از معاونت‌های رئیس‌جمهوری است و تشکیل آن جز بار مالی برای دولت نفع زیادی ندارد.

وی افزود: با این حال دولت به نظر نمایندگان مجلس احترام می‌گذارد، اما با دلیل و برهان حقوقی نظر خود را اعلام می‌کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که این طرح به لحاظ بار مالی که برای دولت دارد بر خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است، تصریح کرد: شورای نگهبان نیز مخالف طرح‌هایی است که در مجلس برای دولت بار مالی ایجاد می‌کند.

امیری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر قانون برنامه نیز اساساً مخالف طرح‌هایی است که صرفا برای دولت بار مالی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که دولت مخالف طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی است این است که ما خواستار کوچک‌سازی دولت هستیم و این طرح موجب بزرگ شدن دولت می‌شود، گفت: به هرحال این طرح از سوی رئیس مجلس به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده است.



Source link