نقش بسزای مناطق آزاد در افزایش سهم کشور در اقتصاد جهانی/ مناطق آزاد می‌توانند به مراکز انتشار الگوهای جدید در عرصه‌های مختلف تبدیل شوند
نقش بسزای مناطق آزاد در افزایش سهم کشور در اقتصاد جهانی/ مناطق آزاد می‌توانند به مراکز انتشار الگوهای جدید در عرصه‌های مختلف تبدیل شوند

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر نقش مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی در افزایش سهم کشور در اقتصاد جهانی تأکید کرد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، فرهاد دژپسند در نشست مشترک شورای معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مدیران عامل مناطق آزاد کشور که با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، استاندار سیستان و […]


وزیر امور اقتصادی و دارایی بر نقش مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی در افزایش سهم کشور در اقتصاد جهانی تأکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، فرهاد دژپسند در نشست مشترک شورای معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مدیران عامل مناطق آزاد کشور که با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگان حوزه‌های انتخابیه چابهار و ایرانشهر در مجلس، در منطقه آزاد چابهار برگزار شد، اظهار داشت: مناطق آزاد باید نقش پیشرو در اقتصاد کشور داشته باشند و این‌ زمانی محقق می‌شود که برای هر منطقه کارکردهای تخصصی تعریف شود و مناطق با برنامه‌ریزی دقیق بر روی این کارکردها تمرکز کنند.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای مناطق آزاد در بالا بردن سهم کشور در اقتصاد جهانی تصریح کرد: اگر اینگونه به مناطق آزاد نگاه کنیم باید برنامه‌های فراوان و بزرگی برای مناطق داشته باشیم.

به عقیده دژپسند مناطق آزاد در کشور می‌توانند به مراکز انتشار الگوهای جدید در عرصه‌های مختلف تبدیل شوند و با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های گوناگون از قبیل صنایع و معادن، گردشگری، علم و فناوری، خدمات پزشکی و درمانی و تولید زمینه توسعه اقتصادی و زیرساختی کشور را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور امروز به مراقبت‌های ویژه نیازمند است، مدیران دولتی و بخش‌های خصوصی فعال در مناطق آزاد را موثرترین مسئولان در این مراقبت‌ها دانست و گفت: مناطق آزاد در شرایطی که کشور موانعی در توسعه اقتصادی دارد، می‌توانند آنچه را در سرزمین اصلی نمی‌توان انجام داد، به انجام برسانند و اصولا این مناطق بیشتر با همین انگیزه شکل‌ گرفته‌اند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، چهل ‌سالگی انقلاب را به سن کمال رسیدن آن توصیف کرد و با اشاره به گذراندن تمام مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی که در این دوران دشمنان انقلاب به ملت ایران تحمیل کردند، ابراز امیدواری کرد اقتصاد کشور با بهره‌مندی از تجربیات چهل‌ساله خود از شرایط کنونی نیز عبور کند.

نوشته نقش بسزای مناطق آزاد در افزایش سهم کشور در اقتصاد جهانی/ مناطق آزاد می‌توانند به مراکز انتشار الگوهای جدید در عرصه‌های مختلف تبدیل شوند اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link