نقش مستقیم بن‌سلمان در جنایت علیه جمال خاشقجی :: خبرگزاری خانه ملت
نقش مستقیم بن‌سلمان در جنایت علیه جمال خاشقجی :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] ابوالفضل حسن‌بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ضرب الاجل ترکیه به عربستان مبنی بر تفتیش کنسولگری این کشور در آنکارا گفت: قتل خاشقجی موضوع حساسی است و جامعه بین الملل نسبت به آسیب ها درباره خبرنگاران واکنش نشان می دهد. نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه […]

[ad_1]

ابوالفضل حسن‌بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ضرب الاجل ترکیه به عربستان مبنی بر تفتیش کنسولگری این کشور در آنکارا گفت: قتل خاشقجی موضوع حساسی است و جامعه بین الملل نسبت به آسیب ها درباره خبرنگاران واکنش نشان می دهد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت کشته شدن جمال خاشقجی برعهده دولت ترکیه است چرا که این اتفاق در این کشور افتاده، عنوان کرد: دولت این کشور در مقابل سازمان ملل و خانواده او مسئول است و باید اطلاعات دقیق به افکار عمومی بدهد از این رو برخورد جدی با عربستان دارد که قصد ندارند اجازه تفتیش از این کنسولگری را به مقامات ترکیه بدهند.

وی در ادامه با بیان اینکه مراکز بین المللی نیز نسبت به کشته شدن افراد، تحدید حقوق بشر و نادیده گرفتن حقوق خبرنگاران وظایفی دارند که باید پیگیری شود، اظهار داشت: حکومت عربستان سعودی باید درباره این اقدام نسبت به جامعه بین الملل پاسخگو باشد چرا که آزادی بیان و حتی حقوق بشر را رعایت نکرده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

حسن بیکی در ادامه با تأکید بر اینکه تا این ساعت مشخص است حکومت سعودی مقصر اصلی جنایت علیه خبرنگار سعودی بوده، یادآور شد: مستندات نشان می دهد گروهی از عربستان با دو هواپیمای اختصاصی به ترکیه سفر کرده و به کنسولگری عربستان در آنکارا رفته و پنهانی از این محل خارج و خاک ترکیه را ترک کرده اند که تمامی این شواهد دال بر دست داشتن مستقیم بن سلمان در این جنایت است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم ادامه داد: اگر ترکیه روز اول پیگیری جدی تر داشت می توانست آلات قتل را در محل کنسولگری عربستان در آنکارا کشف کند لذا در حال حاضر نیز نباید پیگیری ها قطع شود تا باعث باب شدن سرکوبی مخالفان در هر کشوری نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی از قبل از ورود خاشقجی به کنسولگری این کشور از برنامه او مطلع بودند و بر همین اساس برای قتلش برنامه ریزی کردند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link