نماینده مردم اردبیل در خانه ملت بیان داشت: مناطق آزاد کارنامه بسیار موفقی در مقایسه با اقتصاد ملی داشته اند
نماینده مردم اردبیل در خانه ملت بیان داشت: مناطق آزاد کارنامه بسیار موفقی در مقایسه با اقتصاد ملی داشته اند

[ad_1] نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی به مفهوم درونگرایی اقتصاد نیست گفت: درونزایی و برونگرایی بعد اصلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است. به گزارش مناطق آزاد، محمد فیضی مجلس شورای اسلامی با تبریک سال نو  به ملت ایران به ویژه مردم حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، […]

[ad_1]

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی به مفهوم درونگرایی اقتصاد نیست گفت: درونزایی و برونگرایی بعد اصلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است.

به گزارش مناطق آزاد، محمد فیضی مجلس شورای اسلامی با تبریک سال نو  به ملت ایران به ویژه مردم حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین گفت: سال ۱۳۹۷ توسط مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفت لذا تکلیف بزرگی به عهده اقتصاددانان و کمیسیون های تخصصی مجلس می باشد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید حمایت از کالای ایرانی تعریف عملیاتی شود ادامه داد: همچنین باید ابعاد و شاخص های آن بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری مشخص و روشن گردد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: تولید ملی موجب اشتغالزایی، کارآفرینی و اثرات مثبت در اقتصاد می شود، اما در کنار حمایت از کالای ایرانی وظایف مشخصی برای برخی از نهادها به ویژه سازمان استاندارد تعریف شود تا با نظارت بهینه کیفیت تولیدات داخلی ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: باید عارضه یابی در بخش تولیدی جهت کشف مسائل صورت گیرد، دولت باید دست تولیدکنندگان را بگیرد، در مورد تسهیلات برای تولید داخلی مشکلات عدیده ای وجود دارد، در این زمینه وزیر محترم اقتصاد و بانک مرکزی باید در فرآیند اخذ تسهیلات از بانک های عامل ورود کند و مشکل گشایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند اخذ تسهیلات نیازمند مهندسی مجدد است، یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیانات خود بر حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاری تاکید کرده اند، با توجه به دغدغه ایشان نقش مهم مناطق آزاد تجاری- صنعتی در اقتصاد کشور برجسته تر می شود به همین دلیل باید برای توسعه مناطق آزاد تجاری به خاطر تمهیداتی که از طریق مشوق های مالیاتی و قانونی فراهم می کند تاکید گردد. براساس آمارهای رسمی در زمینه تولید، اشتغال، عمران و آبادانی و سرمایه گذاری، مناطق آزاد تجاری کارنامه بسیار موفقی در مقایسه با اقتصاد ملی داشته است. بر این مبنا لایحه مناطق آزاد تجاری در چارچوب حمایت از تولید و سرمایه گذار ایرانی مدل قابل قبولی خواهد بود.

فیضی گفت: باید بیش از تاکید بر محدودیت واردات بر مدیریت واردات توجه داشت و اندیشیدن و فراهم آوردن تمهیداتی برای صادرات امری ضروری است. همانگونه که مقام معظم رهبری به صادرات به ویژه به ۱۵ کشور هم مرز با ایران تاکید دارند، به نظر می رسد برای توسعه مناطق مرزی و رفع بیکاری در این مناطق، این امر تنهاترین راهکار باشد. توسعه صادرات با محوریت ۱۵ کشور همسایه و سرمایه گذاری های مشترک فقط با توسعه مناطق آزاد تجاری- صنعتی امکان پذیر است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم حمایت از کالای داخلی به مفهوم درونگرایی اقتصاد نیست بلکه درونزایی و برونگرایی بعد اصلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است و با این استدلال تصویب لایحه مناطق آزاد تجاری و عملیاتی نمودن آن و ایجاد بستر برای رقابت کالای داخلی با رقبای خارجی چارچوبی قابل دفاع از اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی خواهد بود.

فیضی در ادامه تاکید کرد: تعیین تکلیف کارکنان شرکتی و قراردادی در کل وزارتخانه ها نیازمند توجه اساسی و جدی است. وزرای محترم این پرسنل که از جمله آن می توان به قریب به ۴۰۰۰ نفر از نیروهای ارکان ثالث وزارت نفت اشاره کرد واقعا بلاتکلیف مانده اند. از دولت محترم و همکاران عزیز انتظار می رود در زمینه تبدیل وضعیت همکاری لازم را داشته باشند.

فیضی ادامه داد: همچنین مواردی چون تبدیل وضعیت بر مبنای یک استاندارد نه با نگرشی تبعیض آمیز، جلوگیری از تبدیل پیمان های نیروی انسانی از غیر حجمی به حجمی، همسان سازی حقوق و مزایا و پاداش ها با توجه به شایستگی ها و تعیین تکلیف این عزیزان تمهیدات اساسی می طلبد.

نوشته نماینده مردم اردبیل در خانه ملت بیان داشت: مناطق آزاد کارنامه بسیار موفقی در مقایسه با اقتصاد ملی داشته اند اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link