نمایندگان برگه به دست در صحن علنی مجلس از رای خود به لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم می گویند :: خبرگزاری خانه ملت
نمایندگان برگه به دست در صحن علنی مجلس از رای خود به لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم می گویند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند. دکتر علی لاریجانی  مطلب و عکس زیر را به اشتراک گذاشت. بسم الله الرحمن الرحیم انالله و اناالیه راجعون درگذشت روحانی […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکتر علی لاریجانی  مطلب و عکس زیر را به اشتراک گذاشت.

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت روحانی گرانقدر و مبارز دوران انقلاب حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود نوری زاده نماینده دوره پنجم‌ مجلس شورای اسلامی از شهرستان مشکین شهر موجب تاسف گردید .
ضمن عرض تسلیت به دوستان و بیت محترم ،برای آن مرحوم علودرجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت میکنم .

علی لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نیز عکس زیر را با توضیح ” شست صمیمانه مهندس #جعفرزاده_ایمن_آبادی با شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه یک رشت جهت بررسی موانع و مشکلات مطروحه ” به اشتراک گذاشته است

وی همچنین عکس های متعددی از ملاقات های عمومی خود منتشر کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی متن گفت و گوی خود درباره FATF را منتشر کرده است.

اخیرا آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه تهران اعلام کرده که پیوستن به «‌FATF» تبعات خطرناکی به دنبال دارد. مجلس باید هوشیار باشد و دقت کند و این را تصویب نکند. اگر هم تصویب کند من مطمئنم شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد.

حالا در این باره غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی  می‌گوید: امام فرمودند مجلس در رأس امور است. مقام معظم رهبری فرمودند هرچه مجلس تصمیم بگیرد، من قبول دارم و البته گفتند که مجلس و دولت، خودشان درباره این مسئله اعلام نظر بکنند. **هیچ کس نباید اقتدار مجلس را بشکند

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تأکید می‎کند: تهدید کردن مجلس و خط و نشان کشیدن برای مجلس از سوی امام جمعه، شأن تریبون نماز جمعه را زیر سؤال می‎برد.

این نماینده مجلس ادامه می‎دهد: اگر توصیه و اعلام نظر باشد، حرفشان قابل‌احترام است، زیرا هرکسی نظری دارد و باید حرف همه را شنید، اما وقتی خط و نشان می‎کشند، بی‎طرفی شورای نگهبان و علمای مجتهد را هم زیر سؤال می‎برند.

او همچنین تأکید می‎کند که یک نماینده مجلس نباید تهدید شود. آن‌ها از اول می‎گویند که اگر شما این موضوع را تصویب کنید، ما آن‎ را رد می‌کنیم. این چه حرفی است؟ اصلاً صحیح نیست. زمانی کشور درست می‎شود که مجلس در رأس امور باشد و همچنین هیچ‎کس نباید اقتدار مجلس را بشکند. **رئیس مجلس تعیین تکلیف کند

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه «اصلاً اجازه نخواهیم داد اقتدار مجلس بکشند.» می‌افزاید: از رئیس مجلس هم خواهیم خواست که تعیین تکلیف بکند. یعنی چه که در تریبون‌های نماز جمعه به نمایندگان مجلس توهین می‎کنند؟ ستاد نماز جمعه هم باید به این موضوع ورود کند! الان شما یک بار ندیده‌اید که در تریبون‎های مجلس از سوی نمایندگان به ائمه جمعه توهین شده باشد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه « ما، نماینده مردم هستیم و هرکاری که در راستای منافع ملت و مردم باشد، انجام خواهیم داد.» اضافه می‎کند که این حرف‎‎ها، خط و نشان کشیدن‎ها و البته پیامک‎های تهدیدآمیز ما را مرعوب نمی‎کند. کور خوانده هرکسی که فکر می‎کند با این‎ پیامک‎های تبلیغاتی و کیلویی می‎تواند مسیر ما را عوض کند. البته این پیامک‎ها کم‌کم دارد به سمت خشونت کشیده می‎شوند.

او همچنین می‎گوید که ما این راه را برای رضای خدا، خون شهدا و این کشور ادامه می‌دهیم. مگر اینکه حکم حکومتی از طرف مقام معظم رهبری برسد و البته حکم حکومتی رهبری هرچه باشد ما تبعیت می‌کنیم.
 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه «در مجلس کار کارشناسی روی لوایح FATF انجام می‎شود»، تصریح می‎کند: ما تا به امروز، روزها روی این مسئله کار کارشناسی انجام داده‌ایم. فردا ساعت 6 صبح نیز جلسه‌ای برای بررسی نقاط ضعف و قوت این مسئله در مجلس برگزار می‎شود. 

او همچنین درباره پیامک‎های تهدیدآمیز و خشونت‌آمیز به نمایندگان می‎گوید آن‌ها در این پیامک‎ها توهین و تهدید می‌کنند. افترا می‎زنند و می‌گویند: نماینده انگلیس، اسرائیل و…! این کارها معنی ندارد!

به گزارش ایرناپلاس جعفرزاده همچنین در پاسخ به این سؤال که مجلس چه برنامه‌ای‎ برای بررسی بیشتر این لوایح دارد، می‌افزاید ما جلسات متعددی داریم و در این جلسات مخالفین و موافقین حضور دارند و با یکدیگر بحث می‎کنند. همچنین در باره این بحث می‎کنیم که این کار چه نقاط ضعف و قوتی دارد. من تأکید می‎کنم این مسئله کار سختی است. مقام رهبری کار عاقلانه‎ای کردند و گفتند که دولت و مجلس باهم این کار کارشناسی را پی بگیرند. من نیز از سایر تریبون‌ها خواهش می‌کنم که کمک کنند، نه اینکه ارعاب کنند. هیچ‌وقت یک نماینده واقعی مجلس با این حرف‌ها مرعوب نخواهد شد.

سید صادق طباطبایی نژاد نیز با انتشار عکس زیر از مخالفت در رای گیری درباره  CFTخبر داده است .

فریدون حسنوند متن گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در باره کارت هوشمند سوخت بانک را به اشتراک گذاشته است.

وی ویدئویی از اخبار ساعت ۲۳ شبکه خوزستان را با توضیح زیر به اشتراک گذاشته است.

با حکم رئیس شورای هیئات مذهبی کل کشور، فریدون حسنوند به عنوان مشاور پارلمانی و امور مجلس شورای هیئات مذهبی کل کشور منصوب شد

روح الله حضرت پور متن زیر را در تشریح موضوع تصویب CFT در مجلس به اشتراک گذاشته است.

پس از اطلاع نمایندگان از نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص بررسی لوایح چهارگانه، اکثریت نمایندگان به این اجماع رسیدند که حتی اگر تصویب این طرح گشایشی در اقتصاد نداشته باشد، عدم تصویب آن آسیب های جبران ناپذیری بر معیشت مردم و اقتصاد خواهد داشت

علی اسدی نیز با انتشار متن زیر از تشکیل جلسه مربوط به توسعه پایدار در حوزه انتخابیه خبر داده است.

نشست #علی_اسدی_نماینده مردم شهربابک و اعضای #کمیسیون_صنعت_ومعدن با مدیران ارشد #بانک صنعت_ومعدن کشور در خصوص اعطای #تسهیلات ویژه دربخش #انرژی_های_پاک و معادن کشور در راستای ایجاد #توسعه_واشتغال

سید حسین افضلی عکس هایی را درباره حواشی جلسه تصویب cft در مجلس به اشتراک گذاشته است.

علی اصغر یوسف نژاد عکس زیر را به اشتراک گذاشته و در توضیح این جلسه نوشته است : جلسه مجمع نمایندگان استان با دکتر نوبخت برای جبران خسارت سیل مازندران برگزار گردید اختصاص تنخواه به استانداری مازندران، قول مساعد جهت کمک به بازسازی و مرمت زیر ساخت های آسیب دیده و ارائه تسهیلات بانکی و توجه به آسیب دیدگی محصولات کشاورزی از مصوبات جلسه امروز بود همچنین مقرر گردید دکتر نوبخت دوشنبه (فردا)از مازندران بازدید کنند .

قاسم احمدی لاشکی متن طرح یک شوری اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو را به اشتراک گذاشته است.

سید فرید موسوی متن صحبت های خود در جلسه شورای اداری استان را به همراه عکس این جلسه به اشتراک گذاشته است:

روز گذشته با حضور در جلسه شوراى ادارى شهرستان #پردیس گفتم : از ابتداى آغاز بکار مجلس دهم نمایندگان تهران با حضور مستمر در شهرستان پردیس و جلسات مستقیم با مردم ضمن شناسایى مشکلات این شهرستان در پى حل آن ها بودند.
شهرستان پردیس جز معدود شهرستانهایی در کشورهست که جمعیت آن با نرخ ۹ درصد در حال رشد هست که متاسفانه امکانات رفاهی جهت اسکان جمعیت به این نسبت فراهم نشده است. این شهرستان هنوز فاقد هرگونه امکانات بیمارستانی است. آمار طلاق بسیار بالا و مسایل مسکن مهر هنوز مرتفع نشده است.
تسریع در تصویب طرح هادى روستایى،حل مشکلات صاحبان زمین هاى اصطلک و طلاییه، ساماندهى منطقه اوزون تپه، ساماندهى لکه هاى صنعتى، برنامه ریزى براى احداث اماکن فرهنگی و ورزشی و تسریع در رفع مشکلات مبتلابه مسکن مهر پردیس جزو مواردى هستند که ورود جدی فرماندارى شهرستان پردیس و سایر دستگاه های اجرایی مستقر در شهرستان را می طلبد.

امیرخجسته نیز گفت و گوی خود درباره fatf و عکسی از توئیت درباره این موضوع را به اشتراک گذاشته است.

امیر خجسته مطرح کرد:
پذیرش FATF تحمیل تفسیر آمریکایی از تروریسم است
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرش FATF تحمیل تفسیر آمریکایی از تروریسم و تضعیف متحدان استراتژیک ایران است.
 #امیر_خجسته‌؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبهات و سئوالات بسیاری در طرح FATF وجود دارد، گفت: در حال حاضر پیوستن به این معاهده مشکلی را در حوزه های اقتصادی، سیاسی و روابط بین المللی ما حل نمی کند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چه ایجاد قانونی برای مبارزه با پولشویی یکی از نیازهای مبرم کشور است اما مقام معظم رهبری در بیاناتشان مجلس را ملزم به قانونگذاری به صورت مستقل برای مبارزه با این نوع از فساد کرده اند و در همین راستا می توان قانونی تدوین و تمامی موارد را در این قانون لحاظ کرد.
وی بابیان اینکه چرا باید برای مبارزه با پولشویی در ابتدای امر از قانون هایی تبعیت کنیم که ابعاد مختلف بندهای آن به طور کامل مشخص نشده و قطعا در آینده تفاسیر مختلفی از ترجمه قوانین آن مانند برجام ارائه خواهد شد، گفت: انگیزه ها و تعاریف الزامات این قانون دارای تعارض آشکار با اصول دیپلماتیک و استراتژیک کشور ما است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نکته دیگری که ما را به این طرح بدبین کرده تعارضی است که بین ما و غرب بر سر تفسیر کلمه ترور و تروریسم وجود دارد که باعث می شود تشکیلات منافقین را در کشوری مانند فرانسه جزئی از تروریسم ندانسته و حتی در برگزاری برنامه ها و میتینگ هایی که این گروهک برای توطئه علیه کشور دیگری برگزار می کند آن را یاری کنند اما گروهی مانند حزب الله را که در کشور خود و از منافع مردم خود در مقابل کشور متخاصمی مانند اسرائیل دفاع می کند جزئی از تروریسم بداند.
امیر خجسته با اشاره به اینکه پیوستن به FATF فرای چهره مبارزه با پولشویی خود، تحمیل تفسیر آمریکایی از تروریسم و تضعیف متحدین استراتژیک ایران است، گفت: نمی شود برای اینکه اروپا تعهد داده تحریم ها یک جانبه آمریکا را دور بزند معاهده ای را امضا کنیم و مواردی را متعهد شویم که آن طرف قراردادش می تواند درست مانند آمریکا زیر تمامی قول و قرارهای خود بزند. 

احمدامیرآبادی فراهانی با انتشار توئیت خود از رای منفی به لایحه cft و رای مثبت به شفافیت رای گیری درباره این لایحه خبرداده است.

 

سیدجواد ساداتی نژاد ویدئویی درباره موضوع FATF  منتشر کرده است.

غلامرضا تاجگردون با انتشار عکس زیر از عیادت مسعود پزشکیان خبرداده است.

محمدرضا عارف نیز با اشاره به دستورکار روز یکشنبه جلسه علنی متن و عکس زیر را به اشتراک گذاشته است.

آنچه که در جریان تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس شاهد بودیم تلاش عده‌ای در بیرون و داخل مجلس برای دوقطبی‌کردن فضای کشور بود. انگار عده ای در لشکر یزید هستند و عده‌ای دیگر در سپاه امام حسین(ع). اینگونه فضای جامعه را دو‌قطبی‌کردن تبعات جبران‌ناپذیری برای کشور دارد. همه مسئولین نظام از جمله نمایندگان مجلس قدمی برخلاف #منافع_کشور برنمی‌دارند

علی مطهری نیز ویدئوی گفت و گو خود با خبرگزاری خانه ملت را به اشتراک گذاشته است. برای دیدن این ویدئو اینجا کلیک کنید.

فریده اولادقباد متن و عکس زیر را به اشتراک گذاشته است:

بسمه تعالی
قال الله تعالی : وبشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوانا لله واناالیه راجعون
▪▪▪▪▪▪▪▪ مشیت الهی براین تعلق گرفته که بهار فرحناک زندگی را خزانی ماتم زده به انتظار بنشیند واین بارزترین تفسیر فلسفه آفرینش در فراخنای بی کران ،هستی ویگانه راز جاودانگی اوست.

در گذشت خواهر بزرگوارمان اعظم محمدی نیا کاندیدای مجلس شورای اسلامی در دوره نهم ودهم خرم آباد ،باعث اندوه وتاسف اینجانب شد ولی در برابر تقدیر الهی چار ه ای جز تسلیم ورضایت نیست .

با تالم خاطر این ماتم جانگداز را به بازماندگان وخانواده ه محترم آن مرحومه تسلیت عرض نموده وبرای آن عزیز سفر کرده علو درجات از در گاه خداوند سبحان مسئلت می نمایم .

فریده اولادقباد نماینده مردم شریف تهران، ری،شمیرانات، اسلامشهر وپردیس

پروانه مافی با انتشار عکس زیر رای خود را لایحه CFT را بیان کرده و نومشته است :

علیرغم فشارهای بیرونی با ایستادگی نمایندگان مجلس به تصویب رسید. تصویب این لایحه عزم نمایندگان را برای ارتقا امنیت ملی و توسعه منافع ملت به خوبی نشان داد.
امیدوارم ملت ایران بزودی شیرینی گشایش ارتباطات مالی و شفافیت اقتصادی را احساس کنند

[ad_2]

Source link