نوبخت: آمریکا منزوی شده است
نوبخت: آمریکا منزوی شده است

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آمریکا منزوی شده و این امکان برای آمریکا که اروپا با خودش همراه باشد نیست. محمد باقر نوبخت امشب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه آمریکا در این برهه تنها است اظهار داشت: در تحریم‌های گذشته کشور‌های اروپایی با آمریکا همراه […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آمریکا منزوی شده و این امکان برای آمریکا که اروپا با خودش همراه باشد نیست.

محمد باقر نوبخت امشب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه آمریکا در این برهه تنها است اظهار داشت: در تحریم‌های گذشته کشور‌های اروپایی با آمریکا همراه بودند و این در حالی بود که شورای امنیت آن را تصویب می‌کرد، ولی اکنون آمریکا منزوی شده و این امکان برای آمریکا که اروپا با خودش همراه باشد نیست.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه منابع ارزی بیش از مصارف است افزود: تاکنون ۵ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان تخصیص یافته و بخشی هم با نرخ ۳۸۰۰ تومانی تخصیص داده شده است.

نوبخت با تاکید بر مدیریت قیمت ثبیت شده نرخ ارز گفت: بخشی از نیاز ارزی از مراکز رسمی جواب داده نمی‌شد که از راه غیر رسمی تامین می‌شد که ۳۳ فعالیت دیگر که ارز آن مبادی رسمی پاسخ داده نمی‌شد قرار است دولت تامین کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از صادرات ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در ماه نخست امسال ۳ میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلار صادر شد که در قبال آن ۲.۵ میلیارد دلار واردات انجام شد که ۶۰۰ میلیون دلار تراز مثبت بازرگانی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان برای طرح‌های رفع موانع تولید و تسهیلات پرداخت شد خاطر نشان کرد: امسال برای این مهم و بخش‌های دیگر اعتبارات قابل توجهی تخصیص یافته که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده بازسازی می‌شود.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی امسال ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ تصویب شده که سهم استان‌ها باید جذب شود.

[ad_2]

Source link