نوسانات نرخ ارز موجب افزایش قیمت‌ها تا ۷۰ درصد شد
نوسانات نرخ ارز موجب افزایش قیمت‌ها تا ۷۰ درصد شد

خبرگزاری تسنیم: شهروز برزگر نماینده مردم سلماس صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نوسانات نرخ ارز در روزه‌های گذشته اظهار داشت: آنچه در بازار ارز به وجود آمد باعث شد تا ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم. شخصی که کالایی به قیمت ۵۰۰ هزار تومان […]



خبرگزاری تسنیم: شهروز برزگر نماینده مردم سلماس صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نوسانات نرخ ارز در روزه‌های گذشته اظهار داشت: آنچه در بازار ارز به وجود آمد باعث شد تا ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم. شخصی که کالایی به قیمت ۵۰۰ هزار تومان سفارش داده بود الان همان کالا به ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: آیا بانک مرکزی خبر نداشت همه کالا‌ها و خدمات براساس پایه نرخ ارز تعیین می‌شود؟ مشکل موسسات اعتباری کم نبود که مشکل نرخ ارز هم افزوده شود.

برزگر خاطرنشان کرد: آقای سیف طبق گزارش کارمندان شما بیش از ۶۰ میلیارد تومان باید به سپرده‌گذاران موسسات اعتباری داده می‌شد، اما آیا این پول دوباره پس‌انداز شده است؛ لذا برای شما قابل پیش‌بینی بود که با این حجم از پول چه اتفاقی می‌افتد.

نماینده مردم سلماس تصریح کرد: بخش اعظمی از نقدینگی به گفته شما پول قدرت در بازار است نقش مجلس در این بین ناچیز است مهمترین و اساسی‌ترین نهاد عرضه کننده ارز بانک مرکزی است آیا خبر نداشتید چه میزان ارز دارید و یا از تقاضای بازار ارز خبر نداشتید؟

وی با اشاره به پدیده پس‌انداز ارز گفت: ۱۸ تا ۲۸ میلیارد دلار پدیده پس‌انداز ارز داشتیم که با توجه به این گرانی‌ها به وجود آمده است.



Source link