نگاه سوداگرانه آمریکایی‌ها به سعودی/ دست‌های پنهانی برای هیئت حاکمه سعودی تصمیم می گیرد :: خبرگزاری خانه ملت
نگاه سوداگرانه آمریکایی‌ها به سعودی/ دست‌های پنهانی برای هیئت حاکمه سعودی تصمیم می گیرد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] علیرضا رحیمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع مناسبات سعودی و آمریکا همینطور احتمال جایگزینی فردی به جای بن سلمان گفت:آنچه که برای ما مهم است مواضع خصمانه عربستان نسبت به ایران متاسفانه یک مواضع روشنی نیست و این مواضع تاثیر منفی خودش را نه تنها در ایران بلکه در […]

[ad_1]

علیرضا رحیمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع مناسبات سعودی و آمریکا همینطور احتمال جایگزینی فردی به جای بن سلمان گفت:آنچه که برای ما مهم است مواضع خصمانه عربستان نسبت به ایران متاسفانه یک مواضع روشنی نیست و این مواضع تاثیر منفی خودش را نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام نیز گذاشته است.

وی افزود:مواضع سعودی در موارد متعدد موجب انشقاق در جهان اسلام شده است که این زیبنده جهان اسلام نیست.

بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به موضوع قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه،ادامه داد: موضوع قتل خاشقجی هم یک نفرتی را در افکار عمومی جهان نسبت به رویکرد سعودی‌ها ایجاد کرد،مخصوصا اینکه تاکتیک عدم پاسخگویی را سعودی ها در پیش گرفته بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به این زمینه ها به نظر می رسد که تغییرات قابل توجهی در عربستان در پیش باشد.

تاریخ مصرف استفاده از بن سلمان برای واشنگتن و لندن گذشته است

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه تاریخ مصرف استفاده از بن سلمان برای واشنگتن و لندن گذشته است،تاکید کرد: آنچه که مهم است وقتی در یک کشور دموکراسی وجود نداشته باشد؛اعم از اینکه دیکتاتوری یا پادشاهی باشد؛حقوق مردم ضایع می‌شود و یکی از خسارات آن این است که بیگانگان بر آن کشور تصمیم خواهند گرفت. 

رحیمی مطرح کرد:همچنان که الان مشاهده می کنیم دست‌های پنهانی وجود دارد که برای هیئت حاکمه سعودی تصمیم می گیرد و این یکی از خسارات نبود دموکراسی است.

نگاه آمریکایی‌ها به سعودی نگاهی سوداگرانه و سود آور است

 این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه ممکن است مرگ قاشقجی بهانه ای باشد برای تغییر بن سلمان، تصریح کرد: به هر حال موضوع قتل روزنامه نگار سعودی هم بهانه است و هم اینکه در افکار عمومی دنیا یک نفرت فراگیری نسبت به سعودی ها  ایجاد شده است و به همان نسبت هم آمریکایی ها مواضعشان را با این موضوع متناسب کرده اند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:در حال حاضر نگاه آمریکایی‌ها به سعودی؛یک نگاه سوداگرانه و سود آور است و آمریکایی ها همیشه نگاه بلندمدتی برای فرصت طلبی از هیأت حاکمه سعودی را دارند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link