نگرانی آمریکایی ها از تبدیل شدن بن سلمان به صدام دیگر منطقه :: خبرگزاری خانه ملت
نگرانی آمریکایی ها از تبدیل شدن بن سلمان به صدام دیگر منطقه :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع انتخاب جایگزین بن سلمان توسط واشنگتن و لندن،گفت:بحث این است که برخی از تحلیل گران در آمریکا و لابی صهیونیست ها خوف این را دارند که بن سلمان مثل صدام بشود. وی افزود:آمریکا صدام را بسیار پشتیبانی کرد و سلاح شیمیایی با […]

[ad_1]

محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع انتخاب جایگزین بن سلمان توسط واشنگتن و لندن،گفت:بحث این است که برخی از تحلیل گران در آمریکا و لابی صهیونیست ها خوف این را دارند که بن سلمان مثل صدام بشود.

وی افزود:آمریکا صدام را بسیار پشتیبانی کرد و سلاح شیمیایی با آن داد؛فرانسه جنگنده میراژ و سوپراتاندارد اجاره ای با خلبان به او داد؛کشورهای عرب منطقه ۱۰۰ میلیارد دلار به او کمک و هزینه کردند و در این جنگ و ۳۷ کشور را علیه ما بسیج کردند؛البته صدام به کویت حمله کرد و این چراغ سبزی به آمریکا بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که بلندپروازی های بن سلمان و آوانس هایی که به او می دهند ولیعهد خام عربستان را به صدام دیگری در منطقه تبدیل کند؛برای این می‌خواهند بن سلمان را گوشمالی بدهند؛ولی نمی‌خواهند تغییرش دهند،می خواهند او را  تحت فشار بگذارند که بیشتر پناهنده شود و خودسر نباشد.

بیشتربخوانید:

 

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه  من معتقدم که به این زودی ها موضوع جایگزینی بن سلمان تحقق پیدا نمی کند،ادامه داد: اگرچه شاهزادگان سعودی ادعایی دارند و از به قدرت رسیدن بن سلمان ناراحت هستند  و آن را یک کودتا می دانند؛چراکه به قدرت رسیدن او از شیوه ی موروثی، خارج شده است.

وی ادامه داد:شاهزادگان سعودی مقاومت‌های می‌کنند و بن سلمان هم شاخ های مقاومت آنها را شکسته و عده ای را دستگیر و اموال برخی را مصادره و برخی را حبس کرده است.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای قتل جمال خاشقجیتاکید کرد:موضوع کشته شدن خاشقجی و موضوع یمن را که بن سلمان گفته بود من یمن را سه روزه تسخیر می کنم؛اما این جنگ با مقاومت یمن چهارسال طول کشیده است؛این موضوعات موقعیت و محبوبیت بن سلمان را از بین می‌برد و آمریکایی ها می خواهند اگر توانستند کسی را جایگزین آن کنند؛ولی این موضوع در کوتاه مدت انجام نمی شود.

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر دموکرات‌ها برسر کار بیایند،این ها از گذشته به طور سنتی  با قبیله آل سعود ارتباط زیادی دارند؛بنابراین تصور نمی کنم که بخواهند بن سلمان را بردارند؛اما به راحتی می توانند ولیعهد سعودی  را به عنوان یک دستمال کاغذی استفاده شده دور بیندازد و اگر هم بخواهند وی بردارند به‌صورت ترور و یک مرگ ساختگی وی را از صحنه روزگار محو می کنند./

 

[ad_2]

Source link