نگرانی روحانی از تهدیدات امنیتی و اقتصادی «تلگرام»
نگرانی روحانی از تهدیدات امنیتی و اقتصادی «تلگرام»

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در دیدار امروز نمایندگان مجلس با رئیس جمهور، روحانی از مواردی همچون تهدیدات امنیتی و اقتصادی تلگرام برای کشور ابراز نگرانی کرد. داود محمدی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در تشریح دیدار نوروزی جمعی از نمایندگان مجلس با حسن روحانی رئیس‌جمهور که […]



خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در دیدار امروز نمایندگان مجلس با رئیس جمهور، روحانی از مواردی همچون تهدیدات امنیتی و اقتصادی تلگرام برای کشور ابراز نگرانی کرد.

داود محمدی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در تشریح دیدار نوروزی جمعی از نمایندگان مجلس با حسن روحانی رئیس‌جمهور که امروز صورت گرفت، اظهار داشت: در این دیدار بیشتر مسائل اجرایی کشور از سوی نمایندگان مطرح و توسط رئیس‌جمهور پاسخ داده شد.

وی افزود: در این نشست همچنین در خصوص موضوع فیلترینگ تلگرام هم مباحثی مطرح شد و موضوعات جدی از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد.

وی همچنین تصریح کرد: رئیس‌جمهور توضیحاتی را در خصوص فیلتر تلگرام به نمایندگان ارائه کرد که ضمن آن عنوان کرد ما باید در این حوزه خودمان خودکفا باشیم و این مسئله به صورت عمومی در کشور مطرح است و لازم است که در این میان دقت بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد که ما باید متکی به خود باشیم و حرکت‌های لازم را در بخش فضای مجازی، خودمان انجام دهیم و در عین حال باید از مضرات تلگرام جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه مباحث کلی درباره فیلترینگ تلگرام از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد، گفت: البته نمایندگان در خصوص فیلترینگ تلگرام نظرات مختلفی دارند و با توجه به بررسی‌هایی که در فضای مجازی صورت گرفت و اطلاعاتی که به مجلس داده شد، همچنین مباحثی که آقای فیروزآبادی در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح کرد نشان می‌دهد آنچه که در فضای مجازی ایجاد شده است حامل یک سری مسائل نگرانی‌های جدی در حوزه‌های امنیتی، حتی اقتصادی جدی است و این امری است که همه صاحب‌نظران بر روی آن اتفاق‌نظر دارند.
محمدی ادامه داد: البته فضای اطلاع‌رسانی که هم در جهان ایجاد شده است در کشور ما هم از آن استفاده می‌شود و طبیعی است که امری مورد نیاز است، اما ما باید بین این دو مؤلفه راه‌حلی را در کشور انتخاب کنیم که در حقیقت الزامات لازم را ایجاد کند و همچنین از این امکان علمی و تکنولوژی استفاده کنیم و بتوانیم نظراتمان را کاهش دهیم.

وی در ادامه توضیحات رئیس‌جمهور در دیدار امروز خود با نمایندگان مجلس و در پاسخ به این سوال که در مجموع رئیس جمهور موافق فیلترینگ تلگرام است، خاطرنشان کرد: بله؛ البته در این جلسه عنوان شد که همه مزایا و مضرات این پیام‌رسان باید در کنار هم دیده و در عین حال باید همه مسائل در نظر گرفته شو، هیچ شکی در این نیست که این فضا عمدتاً دراختیار غربی‌هاست و استفاده مناسب را برای خود می‌برند و فضای اقتصادی که در آنجا تقسیم شده است در حقیقت به نفع آن‌ها و به ضرر کشور‌هایی نظیر ایران است و لذا مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: رئیس‌جمهور در ادامه توضیحات خود تصریح کرد که در حوزه امنیتی تلگرام دارای اشکالاتی برای کشور ماست که طبیعتا ما برای تداوم امنیت در کشورمان و همچنین تداوم حرکت‌های اقتصادی باید راهکار‌های مناسب هم داشته باشیم، لذا مسئله فیلترینگ تلگرام باید به صورت همه جانبه بررسی شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: در این جلسه رئیس‌جمهور هم نگرانی‌های خود را مطرح کرد و هم اینکه تأکید کرد که این فضا باید به شکلی مناسب ایجاد شود که در کشور از آن استفاده شود.



Source link