هوشمندسازی پروژه‌های عمرانی از اولویت‌های مناطق آزاد است
هوشمندسازی پروژه‌های عمرانی از اولویت‌های مناطق آزاد است

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هوشمندسازی بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی مناطق آزاد در اولویت است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد معزالدین در «نشست تخصصی معاونین فنی و زیربنایی مناطق آزاد کشور» که با محوریت نوآوری، شفافیت و بهره‌وری در پروژه‌های عمرانی مناطق آزاد تشکیل شد، افزود: […]


معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هوشمندسازی بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی مناطق آزاد در اولویت است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد معزالدین در «نشست تخصصی معاونین فنی و زیربنایی مناطق آزاد کشور» که با محوریت نوآوری، شفافیت و بهره‌وری در پروژه‌های عمرانی مناطق آزاد تشکیل شد، افزود: معضلی که هم‌اکنون ما در مناطق آزاد با آن مواجه‌ایم، طولانی شدن زمان بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بیش از حد معمول و مشخص درنظر گرفته شده برای آنها است.

معزالدین هوشمندسازی پروژه‌های عمرانی را از اولویت مناطق آزاد دانست و گفت: هوشمندسازی پروژه های عمرانی و نظارت بر ساخت و بهره‌برداری از آنها از اولویت‌های مناطق آزاد است و در این راستا دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه منعقد کرده است.

وی به امضای تفاهم‌نامه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه، بر هوشمندسازی پروژه‌های عمرانی از ساخت تا بهره‌برداری با استفاده از روش‌های نوین تاکید شده و ما می‌خواهیم از معضل ساخت طولانی پروژه‌ها و بهره‌برداری نادرست از آنها جلوگیری کنیم. در تمام مناطق آزاد علاوه بر طولانی شدن روند ساخت، با معضل استفاده نادرست و بهره‌برداری و نگهداری نادرست هم مواجه‌ایم که عمر مفید پروژه‌های عمرانی را کاهش داده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اجرای سیستم یکپارچه مدیریت پروژه بر مبنای مدل‌سازی اطلاعات (bim) در تمام مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: هوشمندسازی پروژه‌های عمرانی بر روی چابهار و پروژه‌های عمرانی آن ازجمله ساخت اسکله مجزا ده میلیون تنی فولاد اجرا خواهد شد.

گفتنی است، معاونین امور فنی و زیربنایی سازمان های مناطق آزاد در سفر دو روزه به منطقه آزاد چابهار از مجتمع پتروشیمی نگین مکران، فولاد مکران، بندرشهید بهشتی چابهار، همچنین نمایشگاه و فروشگاه حمایتی صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.

نوشته هوشمندسازی پروژه‌های عمرانی از اولویت‌های مناطق آزاد است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link