هیاهوی نتانیاهو و ترامپِ شیاد درباره برجام،فریبکاری است
هیاهوی نتانیاهو و ترامپِ شیاد درباره برجام،فریبکاری است

[ad_1] باشگاه خبرنگاران جوان: روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را دو شیاد خواند که برای حفظ قدرت به دروغ متوسل می‌شوند. در این گزارش آمده است هیاهوی ایجادشده درباره برنامه هسته‌ای ایران توسط این دو نفر که معتقدند […]

[ad_1]

باشگاه خبرنگاران جوان: روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را دو شیاد خواند که برای حفظ قدرت به دروغ متوسل می‌شوند. در این گزارش آمده است هیاهوی ایجادشده درباره برنامه هسته‌ای ایران توسط این دو نفر که معتقدند برای حفظ قدرت باید متوسل به دروغ شوند، یک نوع فریبکاری است؛ اما آن‌ها دارند با جان میلیون‌ها نفر بازی می‌کنند.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه فرد شیاد به هر حیله و مکری متوسل می‌شود تا مخاطبان خود را فریب دهد، آمده است سرنوشت اینگونه افراد در نهایت به دو صورت رقم می‌خورد: یا آن‌ها موفق می‌شوند قربانیان خود را فریب دهند و یا اینکه با لو رفتن دروغشان، سرانجام مجازات می‌شوند. در ادامه گزارش آمده است زمانی که این شیادان نه تنها در دنیای تجارت، بلکه در عرصه سیاسی هم حضور داشته باشند و جزء سران سیاسی جهان باشند، دغل‌بازی آن‌ها پیامد‌های به مراتب خطرناک تری خواهد داشت. در دنیای تجارت، افراد شیاد با کلاهبرداری تلاش می‌کنند اجناس بی ارزش خود را به مبالغی هنگفت به فروش برسانند. اما سیاستمداران شیاد درگیر بازی قدرت هستند. این افراد تلاش می‌کنند قدرت خود را حفظ و حتی آن را افزایش دهند. آن‌ها به هر حیله‌ای متوسل می‌شوند تا پایه‌های قدرت خود را که بر اثر فریبکاری‌های گذشته شان به لرزه درآمده (اشاره به پرونده فساد مالی نتانیاهو) دوباره محکم کنند. هدف آن‌ها این است که خودشان قانون باشند، قانون را در اختیار خودشان بگیرند و حتی از آن فراتر بروند.

نگارنده مطلب با تشبیه نمایش مضحک دوشنبه شب نتانیاهو به تبلیغات فروشگاه‌های اینترنتی لوازم خانگی، می‌افزاید زمانی که بی‌بی نتانیاهو با یک دغل‌بازی آشکار، ولی نامتقاعدکننده، به اصطلاح از اسناد و مدارک جدید خود (درخصوص برنامه هسته‌ای ایران) برای تشویق آمریکا به خروج از برجام رونمایی کرد، از قانون طلایی شیادان به خوبی آگاه بود: اینکه باید مخاطب خود را بشناسید. مخاطب او در این مورد تنها یک نفر بود، که از قضا خودش نیز یک شیاد است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا. او می‌دانست که چه کلماتی، چه نوع تصاویری و چه نوع خبر‌های جعلی ممکن است نظر ترامپ را جلب کند و باعث رضایت خاطر او شود. قبولاندن این دروغ‌ها به ترامپ کار سختی نبود؛ زیرا رئیس جمهور آمریکا برای پذیرش دروغ‌های ناتانیاهو آمادگی کامل داشت. در واقع هنگامی که نتانیاهو نمایش دروغین خود را اجرا می‌کرد، ترامپ نیز در همان حین در حال فریبکاری و دورغ بافی با هدف خروج از برجام بود. زیرا او معتقد است با خروج از این توافق، در نظر دیگران قدرتمندتر جلوه خواهد کرد؛ دستاورد باراک اوباما، رئیس جمهور پیش از خودش را نابود خواهد کرد؛ و خودش را به عنوان یک معامله‌گر ماهر ثابت خواهد کرد.

در ادامه گزارش هاآرتص آمده است نتانیاهو به خطر ایران (برای رژیم صهیونیستی) به خوبی آگاهی دارد. او (دوشنبه شب) تلاش کرد با مکر و حلیه و به هر قیمتی که شده آمریکا را به خروج از برجام متقاعد کند، حتی اگر برای این کار به دروغ و تحریف واقعیت‌ها متوسل شود.

هاآرتص می‌افزاید نتانیاهو مدعی شد مدارک به دست آمده علیه برنامه هسته‌ای ایران جدید هستند، در حالی که چنین نبود. او مدعی شد این مدارک ثابت می‌کنند ایران از مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تخطی کرده است؛ در حالی که چنین نبود. او (پس از نشان دادن مدارک ادعایی خود) مدعی شد اکنون بیش از هر زمان دیگری مشخص شده است که این توافق باید لغو شود؛ در حالی که اقدام او (در نشان دادن مدارک ادعایی) به خوبی نشان داد چرا کارشناسان امنیتی اسرائیل نیز علی رغم اینکه برجام را دارای نواقصی می‌دانند، خواهان حفظ آن هستند.

در ادامه گزارش آمده است اکنون احتمال خروج ترامپ از برجام با استناد به مدارک (ادعایی) نتانیاهو افزایش یافته است. در این صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا اسرائیل امنیت بیشتری خواهد داشت؟ آیا آمریکا امنیت بیشتری خواهد داشت؟ آیا تهدید هسته‌ای ایران کاهش خواهد یافت؟ خیر، هیچ یک از این این‌ها روی نخواهد داد. نگارنده مطلب سپس مدعی شده است که خروج آمریکا از برجام باعث خواهد شد ایران تلاش‌های خود را برای دستیابی به سلاح هسته‌ای از سر بگیرد. این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده اند کشورمان هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است؛ زیرا چنین اقدامی در تضاد با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است.

این گزارش می‌افزاید خروج آمریکا از برجام همچنین باعث افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه خواهد شد. همچنین باید خاطر نشان کرد، دیگر کشور‌های امضاکننده توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده اند حتی پس از خروج آمریکا از برجام، نیز در این توافق باقی خواهند ماند. در این صورت، آمریکا قدرت خود را بیش از پیش از دست خواهد داد؛ زیرا، باقی ماندن این کشور‌ها در برجام به معنای بی توجهی به تحریم‌ها و اقدامات واشنگتن خواهد بود. از سوی دیگر، خروج آمریکا از برجام ممکن است چشم انداز دستیابی به یک توافق هسته‌ای با کره شمالی را نیز به خطر بیندازد.

این گزارش می‌افزاید چیزی که اتفاق نخواهد افتاد و در واقع، خیال خامی بیش نیست، این است که دیگر کشور‌های امضاکننده توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که کم و بیش از روند اجرایی توافق کنونی رضایت دارند و دلیلی برای لغو آن ندارند، حاضر شوند برای دستیابی به توافق «جدید» و «بهتری» دوباره بر سر میز مذاکره بنشینند.

[ad_2]

Source link