واکاوی دلایل اضمحلال شورای همکاری خلیج فارس/دلیل حمایت قدرت‌های فرامنطقه‌ای از سعودی‌ها چیست؟ :: خبرگزاری خانه ملت
واکاوی دلایل اضمحلال شورای همکاری خلیج فارس/دلیل حمایت قدرت‌های فرامنطقه‌ای از سعودی‌ها چیست؟ :: خبرگزاری خانه ملت

امیر خجسته  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  با اشاره به اظهارات امیر قطر مبنی بر اینکه ادامه بحران شورای همکاری خلیج فارس شکست این شورا را برملا خواهد کرد، گفت: تندروی ها و تصمیمات غیرمنطقی سعودی ها سبب شده تا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیگر رغبتی برای فعالیت و همکاری با عربستان نداشته باشند. […]



امیر خجسته  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  با اشاره به اظهارات امیر قطر مبنی بر اینکه ادامه بحران شورای همکاری خلیج فارس شکست این شورا را برملا خواهد کرد، گفت: تندروی ها و تصمیمات غیرمنطقی سعودی ها سبب شده تا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیگر رغبتی برای فعالیت و همکاری با عربستان نداشته باشند.

نفوذ آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی در شورای همکاری خلیج فارس

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی نفوذ زیادی در برخی از کشورهای شورای مذکور دارند، اظهار کرد: در واقع امروزه چالش نفوذ در شورای همکاری خلیج فارس رخ داده و این مهم احساس می شود که نقشه ها و دسیسه های اسرائیلی ها دردستور کار عربستان و همپیمانانش در این شورا مطرح می شود.

ایجاد اتحاد میسا برای جلوگیری از اضمحلال شورای همکاری خلیج فارس

وی با بیان اینکه کاخ سفید تلاش کرد با فراهم کردن اتحاد استراتژیک خاورمیانه (میسا) از اضمحلال شورای همکاری خلیج فارس جلوگیری کند، ادامه داد: در واقع ایالات متحده نیز متوجه شده که دیگر امکان بهره برداری از این شورا برایش وجود ندارد از این رو باید پوست اندازی جدید در رویکردها و شاکله این شورا با محورت برخی کشورها رخ دهد.

ایالات متحده متوجه شده که دیگر امکان بهره برداری از این شورا برایش وجود ندارد از این رو باید پوست اندازی جدید در رویکردها و شاکله این شورا با محورت برخی کشورها رخ دهد.

تلاش قدرت های فرامنطقه ای برای راه اندازی ائتلاف های ضد ایرانی

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اقدامات زیادی از سوی قدرت های فرامنطقه ای انجام شد تا ائتلاف های ضد ایرانی از سوی برخی کشورهای منطقه شکل بگیرد، تصریح کرد: در واقع آمریکایی ها تلاش کردن از ظرفیت شورای همکاری خلیج فارس در این راستا بهره ببرند اما با شکست مواجه شدند.

خجسته افزود: نباید فراموش کرد که اضمحلال و وجود تنش در شورای همکاری خلیج فارس به نفع غربی ها است زیرا آنها با این بهانه که تهدیدات زیادی در منطقه وجود دارد به غارت اموال آنها می پردازند.

 

تنش در شورای همکاری خلیج فارس به نفع غربی ها تمام می شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شورا بارها تلاش کرد اقداماتی ضد ایران انجام دهد اما موفق نشد، خاطرنشان کرد: در واقع باید اذعان کرد سیاست های صهیونیستی-آمریکایی با شکست مواجه شده است./

  • بیشتر بخوانید؛

انزجار از آل سعود دستاورد تندروی ولیعهد عربستان/آمریکا برای اعمال سیاست‌هایش نیاز به چهره جدید دارد

پایان پیام



Source link