واکاوی هدف از بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا در ایران/چرا نباید خیلی ساده به اروپایی‌ها اعتماد کرد؟ :: خبرگزاری خانه ملت
واکاوی هدف از بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا در ایران/چرا نباید خیلی ساده به اروپایی‌ها اعتماد کرد؟ :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محسن کوهکن درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا در کشورمان، گفت: باید مشخص شود که اتحادیه اروپا در چه کشورهایی چنین دفتری دارد و همچنین انگیزه این اتحادیه از تقاضا برای داشتن دفتر در ایران چیست؟. کشورهای اروپایی همگی در ایران سفارتخانه دارند نماینده مردم […]

[ad_1]

محسن کوهکن درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا در کشورمان، گفت: باید مشخص شود که اتحادیه اروپا در چه کشورهایی چنین دفتری دارد و همچنین انگیزه این اتحادیه از تقاضا برای داشتن دفتر در ایران چیست؟.

کشورهای اروپایی همگی در ایران سفارتخانه دارند

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی همگی در ایران سفارتخانه دارند و امکان برقراری ارتباط دیپلماتیک  در قالب توافقات بین المللی وجود دارد، اظهار کرد: بر این اساس دادن پاسخ مثبت به اروپایی ها بدون مشخص نشدن نیت‌شان اقدام درستی نیست.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی هنوز به تعهداتشان در ارتباط با برجام خوب عمل نکرده اند و به نوعی فرار می کنند، ادامه داد: در واقع آنها در لفافه عنوان می کنند که آمریکایی ها با خروج یکجانبه از برجام اقدام خوبی نکرده اند اما خودشان نیز تعهدات عملی بعد از خروج آمریکا را محقق نکرده اند.

نباید خیلی سریع به اروپایی ها اعتماد کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه نباید خیلی سریع به اروپایی ها اعتماد کرد، تصریح کرد: اگر تاریخ 150 ساله اخیر ارتباطات کشورمان و غرب بررسی شود با آثاری از رفتار آنها مواجه می شویم که توسط افراد خوش خیال رقم خورده است.

کوهکن اعتقاد دارد تقاضای سفیر اتریش که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و همچنین برخی از سفرای کشورهای اروپایی مبنی بر بازگشایی دفتر این اتحادیه در تهران باید در چارچوب سیاست های نظام بررسی شود.

برخی از کشورهای اروپایی اتهامات حقوق بشری علیه کشورمان مطرح می کنند

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای اروپایی مباحث حقوق بشری و غیره علیه کشورمان مطرح می کنند که امری قابل تامل است، اظهار کرد: آنچه بعد از انقلاب در مواجه با غرب مشاهده می شود موجب بدبینی به آنها شده است لذا اروپایی ها باید برای دستیابی به این خواسته‌شان نظر مسئولان کشورمان و مردم را جلب کنند.

اروپایی ها در دوران جنگ تحمیلی طرفدار صدام بودند

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دروان جنگ تحمیلی اروپایی ها طرفدار صدام بودند و امکانات و تجهیزات در اختیارش قرار دادند، خاطرنشان کرد: در واقع اروپایی ها سابقه خاکستری دارند و در مواجه با آنها باید منافع ملی را به دقت در نظر بگیریم./

  • بیشتر بخوانید؛

بازگشایی دفاتر اتحادیه اروپا به تسهیل روابط کمک می‌کند/ اتحادیه اروپا رویکرد استعماری ندارد

پایان پیام

[ad_2]

Source link