واکنش‌های ترامپ می‌تواند دنیا را وارد جنگ جهانی کند
واکنش‌های ترامپ می‌تواند دنیا را وارد جنگ جهانی کند

جان ساورز، رئیس سابق سازمان اطلاعات امنیت انگلیس از احتمال بروز جنگ جهانی سوم در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا خبر داد. وی در مصاحبه ای گفت به اعتقاد وی ترامپ هنوز نمی داند که زمانی که رئیس جمهور شود چه فشارهایی بر وی وارد خواهد شد ما شاهد واکنش های تند ترامپ […]

جان ساورز، رئیس سابق سازمان اطلاعات امنیت انگلیس از احتمال بروز جنگ جهانی سوم در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا خبر داد.

وی در مصاحبه ای گفت به اعتقاد وی ترامپ هنوز نمی داند که زمانی که رئیس جمهور شود چه فشارهایی بر وی وارد خواهد شد ما شاهد واکنش های تند ترامپ در برابر هرگونه انتقاد یا اهانتی بوده ایم و اگر این رفتار را در روابط بین المللی خود داشته باشد پیامدهای ناگواری را در پی خواهد داشت و خطری  بزرگ برای همه خواهد بود.

این مسئول سابق امنیت انگلیس تصریح کرد با وجود این که ترامپ ممکن است روابط آمریکا را با روسیه  در مقایسه با دوره ریاست جمهوری باراک اوباما  بهبود بخشد اما شبح جنگ هسته ای همچنان پا بر جا خواهد بود و خطر واقعی، درگیری نظامی میان دو قدرت بزرگ است که دامنه ای فراگیر نیز خواهد داشت.

وی افزود: بدترین سناریو پس از پایان دوره به اصطلاح ماه عسل آمریکا و روسیه، مسئله تقابل دو کشور آمریکا و روسیه یا امریکا و چین خواهد بود و ممکن است تفسیر روسیه و چین از اوضاع اشتباه صورت گیرد و یا ترامپ واکنش افراط آمیزی در برابر این کشورها داشته باشد.

انتهای پیام/