واکنش بروجردی به حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه
واکنش بروجردی به حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حمله موشکی به سوریه برای دفاع از حیثیت از دست رفته آمریکا بود. علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه، گفت: تجاوز ایالات متحده، انگلیس و فرانسه به سوریه به […]



خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حمله موشکی به سوریه برای دفاع از حیثیت از دست رفته آمریکا بود.

علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه، گفت: تجاوز ایالات متحده، انگلیس و فرانسه به سوریه به عنوان کشور عضو سازمان ملل امری محکوم است، حمله موشکی به سوریه برای دفاع از حیثیت از دست رفته آمریکا بود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تجاوز آشکاری رخ داده، شورای امنیت برای بررسی ابعاد مختلف این تجاوز باید جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد و روسیه و چین نیز می‌توانند درخواست‌کننده این مهم باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که سه عضو دائم شورای امنیت این تجاوز آشکار را انجام داده‌اند و جای تأسف دارد که مدعیان ایجاد امنیت در جهان خود ناقض امنیت بوده و ایجادکننده بحران هستند.

بروجردی با اشاره به اینکه این اقدام حرکت انفعالی آمریکا در برابر شکست سیاست‌های این کشور در سوریه است، تصریح کرد: ایالات متحده با سرمایه‌گذاری گسترده و به همراه متحدان اروپایی و منطقه‌ای خودشان برنامه‌ریزی کردند که ساختار سیاسی حاکم در سوریه را تغییر دهند.

وی در همین زمینه افزود: باید اذعان کرد که علی‌رغم اینکه هزاران تروریست از سراسر دنیا به سوریه روانه شدند و سبب آوارگی میلیو‌ن‌ها نفر و جان دادن هزاران نفر شدند، اما در آخر سیاست‌های آمریکا و همپیمانانش با شکست مواجه شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، با اشاره به اینکه حمله به سوریه با بهانه مسئله شیمیایی که دروغی شکار بود، در واقع نوعی دفاع از حیثت از دست رفته آمریکا در ارتباط با شکست در سوریه است، گفت: بعد از اینکه تروریست‌ها از غوطه و اطراف دمشق خارج شدند، عملا حلقه دیگری از شکست‌های آمریکا رقم خورد و این کشور به نوعی تلاش کرد به تروریست‌های باقیمانده روحیه بدهد.

بروجردی ادامه داد: در این باید اذعان کرد که ایالات متحده باید بداند موفقیت سوریه و ادامه دادن راه مقاومت، راه بازگشت‌ناپذیری است و قطعا با توجه به اینکه جبهه مقاومت امروزه به نسبت سال‌های گذشته قوی‌تر است، آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر نخواهند بود با چنین اقدامات کودکانه‌ای مقاومت را تضعیف کنند و این سیاست راهبردی ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: بر این اساس، باید روسیه و چین درخواست تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای امنیت کنند، اگر چه قطعا آمریکایی‌ها هر قطعنامه‌ای را وتو خواهند کرد، اما برای چنین مسئله مهمی که نقض آشکار قوانین بین‌المللی بوده، چنین اقدامی ضروری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند این بازی را ادامه بدهند، تردید نکنند که با عکس‌العمل‌هایی مواجه خواهند شد که قطعا به ضرر امنیت منطقه خواهد بود.



Source link