ورود بیش از ۸۴هزار گردشگر به ماکو در هفت ماهه سال۹۷
ورود بیش از ۸۴هزار گردشگر به ماکو در هفت ماهه سال۹۷

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه آمار گردشگران داخلی ورودی به ماکو امسال ۳۲درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: در مجموع ۸۴هزار و ۷۵۹نفر گردشگر در هفت ماهه امسال وارد ماکو شدند. به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین حمزه‌لو با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی […]


معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه آمار گردشگران داخلی ورودی به ماکو امسال ۳۲درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: در مجموع ۸۴هزار و ۷۵۹نفر گردشگر در هفت ماهه امسال وارد ماکو شدند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین حمزه‌لو با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی منطقه آزاد ماکو در بخش آموزش، گردشگری، فرهنگی، ورزشی، حمایتی و آموزش و پرورش تکالیفی برعهده دارد افزود: اخیرا اندیشکده توسعه متوازن منطقه آزاد ماکو با حضور اساتید دانشگاه صنعتی شریف و ظرفیت‌های منطقه شکل گرفت و در آن، چشم‌انداز منطقه تعریف شد و بیش از ۶۰راهبرد به همین منظور شکل گرفت و چهار محور مهم و اساسی به جهت اینکه منطقه به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند تعریف شد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: یکی از آنها بحث آموزش، کشاورزی، لجستیک، گردشگری، بوم‌گردی و طبیعت‌گردی بود.

وی بیان کرد: با این رویکردها و اقدامات علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی به شناساندن منطقه در سطح کشور کمک کرده و هم اینکه در صدد جذب گردشگر و سرمایه‌گذار هستیم.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه جامعه هدف منطقه آزاد ماکو، هم اکنون جذب گردشگران داخلی است افزود: برای رسیدن به این موضوع ماکوگرام تعریف شد و در آن ۵۰ تا ۶۰نفر از وبلاگ‌نویسان و فعالان شبکه‌های اجتماعی در سطح کشور به ماکو سفر کرده و سه روز در روستاها اقامت کردند و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ماکو معرفی شد و در سایه آن آمار مسافران ورودی افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه آمار گردشگران داخلی امسال ۳۲درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: در مجموع ۸۴هزار و ۷۵۹نفر گردشگر در هفت ماهه امسال وارد ماکو شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با اشاره به در پیش بودن شب یلدا تصریح کرد: برای استقبال از شب چله و با هدف احیای سنن و آیین‌های قدیمی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه چهارشنبه و پنجشنبه در شوط، پلدشت و ماکو برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

نوشته ورود بیش از ۸۴هزار گردشگر به ماکو در هفت ماهه سال۹۷ اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link