پاسخ ایران به اقدامات و اظهارات مقامات سعودی
پاسخ ایران به اقدامات و اظهارات مقامات سعودی

[ad_1] سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه عربستان در جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند، گفت: حاکمان ریاض باید درک کنند که با اتکا به خرید تسلیحات و امنیت وارداتی نمی توانند قدرت و امنیت تولید کنند. خبرگزاری فارس:سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه عربستان […]

[ad_1]

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه عربستان در جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند، گفت: حاکمان ریاض باید درک کنند که با اتکا به خرید تسلیحات و امنیت وارداتی نمی توانند قدرت و امنیت تولید کنند.

خبرگزاری فارس:سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه عربستان در جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند، گفت: حاکمان ریاض باید درک کنند که با اتکا به خرید تسلیحات و امنیت وارداتی نمی توانند قدرت و امنیت تولید کنند.

 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اقدامات و اظهارات مقام‌های سعودی در سومین سالروز تجاوز به یمن گفت: سعودی‌ها با ایراد اتهامات واهی و بی اساس و مدرک به دیگران سعی دارند بر ناتوانی و شکست‌های پی در پی خود در کسب پیروزی میدانی در جنگ علیه مردم یمن با وجود دارا بودن امکانات و کلکسیونی از سلاح‌های پیشرفته و خرید‌های چند ده میلیاردی تسلیحاتی سرپوش بگذارند؛ اما واقعیت این است که سعودی‌ها و هم پیمانان آن‌ها در این جنگ نابرابر فقط با مقاومت مردم یمن مواجه بوده و شکست مفتضحانه‌ای را تجربه کرده اند.

بهرام قاسمی همچنین در واکنش به اظهارات توام با تهدید یک سخنگوی نظامی سعودی گفت: بی تردید این اظهارات جنگ طلبانه و غیر مسئولانه قابل پیگیری حقوقی و بین المللی است.

قاسمی افزود: اصولا عربستان در جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند. حداقل درسی که انتظار می‌رفت حاکمان ریاض از جنگ با مردم بی دفاع یمن بیاموزند این بود که از این همه توهم خود بزرگ بینی و خیال پردازی تا حدی خارج شوند و درک کنند که با اتکای به خرید تسلیحات و امنیت وارداتی و پر هزینه نمی‌توانند قدرت و امنیت تولید کنند.

[ad_2]

Source link