پاسخ لاریجانی به تذکر عضو کمیسیون برنامه و بودجه
پاسخ لاریجانی به تذکر عضو کمیسیون برنامه و بودجه

[ad_1] خبرگزاری مهر: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در تذکر آیین نامه‌ای با استناد بند ۷ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر رعایت زمان در رسیدگی مجلس به امور اظهار داشت: گزارش تخلفات بودجه‌ای که امروز قرائت شد مربوط به سال‌های ۸۷ […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در تذکر آیین نامه‌ای با استناد بند ۷ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر رعایت زمان در رسیدگی مجلس به امور اظهار داشت: گزارش تخلفات بودجه‌ای که امروز قرائت شد مربوط به سال‌های ۸۷ و بعد از آن است که با این طولانی شدن فرآیند رسیدگی ها، زمینه استمرار و بقای فساد در سیستم‌های دولتی فراهم می‌شود.

وی افزود: این سوال از مجلس وجود دارد که چه تضمینی هست که این پیشنهادات که در گزارش آمده، اجرایی شود و آیا این‌ها هم در بایگانی‌ها ضبط می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: به عنوان مثال این سوال وجود دارد که وقتی ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی که برای رئیس کل بانک مرکزی اعمال کردیم آیا دیوان محاسبات رسیدگی کرده است که بعد از پنج ماه نتیجه چه شد؟

حاجی دلیگانی افزود: ۲ هزار میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای سال ۹۶ ابلاغ شده بود، اما می‌گویند پولی وجود ندارد! دولت هم به پیمانکاران بدهکار است، این‌ها باعث بی اعتمادی می‌شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: خیلی از این پیشنهادات را دیوان محاسبات باید پیگیری کند و قرائت گزارش نیز بر اساس آیین نامه است.

وی افزود: خیلی از مشکلاتی هم که اشاره کردید در بودجه ۹۷ علاج شده است؛ از جمله اینکه مصوبات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت باید در شورای عالی امنیت ملی هم تصویب شود و به تایید مقام معظم رهبری برسد و تا جایی که اطلاع دارم خیلی از آن‌ها نیز در دست بررسی و رسیدگی است.

[ad_2]

Source link