پروانه مافی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس: مناطق آزاد کشور نمی تواند بزنگاه قاچاق باشد
پروانه مافی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس: مناطق آزاد کشور نمی تواند بزنگاه قاچاق باشد

[ad_1] نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: آمار رسمی کشور نشان می دهد که مناطق آزاد نمی تواند بزنگاه قاچاق باشد. به گزارش مناطق آزاد، پروانه مافی در کارگاه تخصصی […]

[ad_1]

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: آمار رسمی کشور نشان می دهد که مناطق آزاد نمی تواند بزنگاه قاچاق باشد.

به گزارش مناطق آزاد، پروانه مافی در کارگاه تخصصی «اقتصادی شهری و درآمدهای پایدار شهری» گفت: منابع درآمدی که در مناطق آزاد وجود دارد، باید پایدار باشد.

وی افزود: علاوه بر پایداری نیاز است که به تنوع بخشی در منابع درآمدی مناطق آزاد نیز تاکید شود.

مافی با اشاره به منابع محدود درآمدی در مناطق آزاد، خاطرنشان کرد: امروزه لزوم افزایش درآمدها برای توسعه زیرساختی، ارتقای توان رقابت پذیری برای حضور سرمایه گذاران خارجی و افزایش اشتغال زایی مولد، ضروری به نظر می رسد.

وی تاکید کرد: در مقابل هزینه های عمرانی مورد نیاز مناطق آزاد، منابع درآمدی این مناطق بسیار محدود است. برای نمونه منطقه آزاد ارس از نظر وسعت، نیاز به هزینه های بسیار بالایی دارد که با درآمدهای محدود ممکن نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس کانال های متعددی برای کسب درآمد دارد، تصریح کرد: در سال های اخیر در منطقه آزاد ارس بیشترین بخش بودجه جهت فعالیت های عمرانی و توسعه زیرساخت های مختلف صرف شده است تا به این ترتیب بلوغی را در این منطقه شاهد باشیم و ارس وارد مرحله تحول زیرساختی شود.

مافی افزود: ارس به زیرساخت های ارتباطی ریلی، هوایی و زمینی نیاز دارد تا بتواند از این طریق نیز درآمدهای پایدار خود را افزایش دهد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: طرح دو فوریتی توسط نمایندگان مجلس برای اصلاح بخشی از قوانین اداره کرد مناطق آزاد به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است تا بتوانیم مناطق آزاد را از نظر بودجه ای و درآمدی پایدارتر کنیم.

مافی عنوان کرد: با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، بودجه مناطق آزاد ایران نیز در کنار سایر موارد بودجه سالانه کشور، جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی ارائه می شود و جمع رقم بودجه سازمان های مناطق آزاد ارس در رقم کلی بودجه کشور لحاظ می شود.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد می توانند از طریق خدمات شهری، صادرات مجدد، ارزش افزوده و عوارض خاصی درآمدزایی کنند، خاطرنشان کرد: پس از گذشت حدود ۲۵ سال، هنوز هم برخی از مناطق آزاد نسل اول از طریق فروش زمین، اسناد دریافتی و موارد مشابه هزینه های خود را تامین می کنند.

مافی افزود: حمایت های قراردادی از شرکت های دانش بنیان، مشارکت در طرح های گردشگری، خدمات کشاوزی از طریق اجاره زمین و واگذاری به بخش خصوصی می توانند جزو راهکارهای کسب درآمدهای پایدار باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تصریح کرد: الگوی توسعه مناطق آزاد کشور باید بر بومی بودن و استفاده از ظرفیت های درونی آن منطقه تاکید داشته باشد. مافی با اشاره به ضرورت فعالیت بانک های خارجی در مناطق آزاد کشور، گفت: تلاش داریم تا زمینه های لازم را برای همکاری با بانک های خارجی در مناطق آزاد و انتقال آسان ارز فراهم شود.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش برای جایگزین کردن کالای ایرانی به جای کالای خارجی در بازارهای مناطق آزاد نیز می تواند به شکوفایی درونی مناطق آزاد بینجامد.

نوشته پروانه مافی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس: مناطق آزاد کشور نمی تواند بزنگاه قاچاق باشد اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link