پرونده تهدیدکنندگان کامیونداران به سرعت رسیدگی و حکم صادر می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
پرونده تهدیدکنندگان کامیونداران به سرعت رسیدگی و حکم صادر می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین محسنی اژه ای ظهر یکشنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه دشمن به بهانه های مختلف در تلاش برای ایجاد هزینه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: ملت ایران امروز بعد از ۴۰ سال مقتدر و عزتمند […]



به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین محسنی اژه ای ظهر یکشنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه دشمن به بهانه های مختلف در تلاش برای ایجاد هزینه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: ملت ایران امروز بعد از ۴۰ سال مقتدر و عزتمند در مقابل دشمن ایستاده است و با توکل به خدا در این عرصه پیروز شده است.

وی با بیان اینکه دشمن با حربه هسته ای و یک روز به بهانه fatf بدنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: حقوق بشر و همه بهانه های دیگر تنها ابزاری در دست دشمن است برای تحت فشار قرار دادن ملت و نظام و باید توجه داشته باشیم که دشمن با ماهیت اسلام مشکل دارد و به همین خاطر بهانه های مختلفی را دستاویزی برای ضربه زدن به کشور قرار داده است.

اژه ای تاکید کرد: امروز دشمن از اسلام و پرچم نه شرقی و نه غربی و پرچم لا اله الا الله می ترسد و امروز نماد کفر بر این اصل تاکید دارد که تا زمانی که این پرچم است قدرت نظامی و تبلیغاتی شان سازگار نیست.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس مقتدر و عزتمند در برابر دنیای استکبار ایستاده است، افزود: قطعا خون های ریخته شده در ۸ سال دفاع مقدس که در حال حاضر در رگ های ملت ایران جاری است اجازه تسلط و چیره شدن دشمن را نخواهد داد.

وی اظهار داشت: خون هایی که در رگ های ملت ایران جاری است خواهان عدالت و مبارزه با رانت و فساد است.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: امروز تمام کفر و روح استکبار در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده است و دشمن در تلاش است با تزریق دلسردی و ناامیدی در جامعه ایران به اهداف شوم خود دست یابد. لذا باید همه با جهاد واقعی و روحیه انقلابی به مقابله با این حربه برخیزیم.

اژه ای با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت های موجود برای مقابله با توطئه دشمنان و بدخواهان استفاده کنیم، تصریح کرد: در شرایط موجود انجام وظیفه توسط حق طلبان سخت شده ولی باید با تعامل و همراهی با همه دستگاههای اطلاعاتی و نظارتی نسبت به خنثی کردن توطئه های دشمنان تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دنیای استکبار امروز عزم خود را برای براندازی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی جزم کرده است، افزود: امروز بحث ترامپ و جمهوری اسلامی نیست بلکه بحث ظلم و بیدادگری و از طرفی عدالت و ایمان است که در مقابل هم قرار گرفته اند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه باید در شرایط موجود همه نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و شوراهای تامین استانها همکاری نزدیک و ویژه با هم داشته باشند، گفت: در شرایط موجود قوه قضائیه باید پشتیبان نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی باشد و همکاری و ارشاد لازم نیز صورت بگیرد.

اژه ای با تاکید بر اینکه استکبار بدنبال کّند کردن تیغ عدالت است، ادامه داد: امروز استکبار جهانی به بهانه های واهی، نظام جمهوری اسلامی را به انجام کارهای مختلف متهم و تهدید می کند. بی شک دشمن با ماهیت نظام کار دارد و در چنین شرایطی باید با توکل بر خدا، جهاد، تلاش، مجاهدت، صبر بر مبنای ایمان و بصیرت در میدان مقابله با توطئه های دشمن حاضر باشیم.

وی با بیان اینکه همواره فشارهایی بر قوه قضائیه وارد شده است، اظهار داشت: مشکلات را می دانیم و از کمبودها اطلاع داریم و از فشارهایی که بر مجموعه قوه قضائیه وارد می‌شود آگاه هستیم.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز قوه قضائیه هدف نخست دشمن است تا با ضربه زدن بر این قوه به اهداف شوم خود برسد. به همین دلیل باید با تدبیر و اولویت بندی و تشخیص درست یک جهاد واقعی را به نمایش بگذاریم.

اژه ای با تاکید بر اینکه بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، قوه قضائیه باید صد درصد انقلابی باشد، افزود: امروز در هر حوزه ای که حضور داریم ضروری است به قوه قضائیه اشرافیت کامل داشته و با همه مسئولین معاشرت و ارتباط کامل و مستقیم با مردم داشته باشیم.

اژه ای همچنین به بحث احتکار اشاره کرد و گفت: در زمینه احتکار اگر فرض بگیریم مواد اولیه ای در یک انبار احتکار شده فرد را شناسایی و به پرونده وی رسیدگی و انبار را نیز پلمب کنیم این در حالی است که به  مواد اولیه در انبار نیاز ضروری وجود دارد اما تا رسیدگی به پرونده، مواد در انبار باقی بماند این یک نوع رسیدگی است اما در بخش دوم با مجموعه مسئولان ذیربط در چارچوب قانون چک شود که اگر این مواد نیاز مردم و تولید است در انبار نماند و در کنار رسیدگی سریع به پرونده به بخش دوم توجه جدی شود و به آن عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه با سرعت و دقت به پرونده های فساد اقتصادی رسیدگی می کند، گفت: امروز باید به پرونده های مهم که مردم درخواست رسیدگی به آن را دارند، رسیدگی شود تا این اعتماد به مردم داده شود که قوه قضائیه در کنار مردم بوده و با مجرمان برخورد قاطع خواهد داشت.

معاون اول قوه قضائیه از برخورد شدید با تهدیدکنندگان کامیونداران خبر داد و گفت: پرونده تهدیدکنندگان کامیونداران به سرعت رسیدگی و احکام آنها صادر خواهد شد.

اژه ای تاکید کرد: دشمن امروز دست به شیطنت های بزرگی زده است و عده ای، کامیونداران را در کوچه و خیابان و یا در جاده ها تهدید می کنند که با این عوامل خرابکار با اشد مجازات برخورد خواهد شد.



Source link