پروژه های عمرانی نیمه تمام منطقه آزاد ماکو تا شهریور سال ۹۸ به اتمام می رسد
پروژه های عمرانی نیمه تمام منطقه آزاد ماکو تا شهریور سال ۹۸ به اتمام می رسد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه اکثر پروژه های عمرانی نیمه تمام در حال اتمام است گفت: تا نیم سال اول سال ۹۸ کلیه پروژه های عمرانی نیمه تمام سازمان منطقه آزاد ماکو به اتمام می رسند. به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ دکتر سلیمانی در آئین روز پژوهش و وحدت […]


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه اکثر پروژه های عمرانی نیمه تمام در حال اتمام است گفت: تا نیم سال اول سال ۹۸ کلیه پروژه های عمرانی نیمه تمام سازمان منطقه آزاد ماکو به اتمام می رسند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ دکتر سلیمانی در آئین روز پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی ماکو؛ با بیان اینکه نقش دانشجویان در تعریف مسیر و محوریت استکبارستیزی و پاسداشت ارزش های انقلاب بر کسی پوشیده نیست گفت: حرکت حوزه و دانشگاه در مسیر صحیح اخلاق مدارانه و نقد منصفانه ؛ بهبود وضعیت ظاهری، مادی، اخلاقی و دینی در سطح جامعه را به همراه دارد

سلیمانی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه دو رکن بسیار مهم در انقلاب اسلامی ایران هستند افزود: جهت گیری علمی و عملی کشور بستگی به میزان کارایی و عمکرد آنها دارد و در واقع این دو نهاد به منزله دو بالی هستند که می توانند ایران را در مسیر تعالی و پیشرفت قرار دهند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه باید پاسخگوی سئوالات شرعی و شبهات ایجاد شده برای دانشجویان باشد و ترویج فرهنگ اخلاق مدارانه در دانشگاه ها براساس ایدوئولوژی اسلامی ضروری است.

سلیمانی با اشاره به اینکه سطح علمی دانشگاه ها بالاتر از اقدامات دستگاه های اجرایی کشور است ادامه داد: عدم استفاده از توان علمی دانشگاه ها در بخش های اجرایی کشور  باعث شده مشکلاتی را در عرصه های مختلف اقتصادی و عمرانی شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه دانشجویان و جوانان به عنوان گروه های مرجع و عناصر تاثیرگذار در جامعه در مسیر عقلانیت؛ توسعه و پیشرفت گام بردارند اذعان داشت:‌ ما نیز همچون شما از نسل دانشگاه هستیم و بنده به عنوان مدیر اجرایی دست یاری بسوی شما فرهیختگان دراز می کنم.

*** اقدامات توسعه ای باید بر اساس مدل و برنامه مشخص صورت گیرد

دکتر سلیمانی گفت: اقدامات عمرانی و توسعه ای منطقه باید  بر اساس مدل و الگوی مشخصی صورت گیرد و این منطقه برای اینکه به پیشرفت دست یابد، باید یک سری هدف هایی را برای خودش در نظر بگیرد و برای رسیدن به آنها سیاست و راهبرد داشته باشد. پس از این مرحله می تواند راهکار ارایه کرده و در نهایت نقشه راه یا نقشه اقدام داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نخبگان در هر جامعه ای نقش پیشرو و برجسته دارند و راه پیشرفت کشور را هموار می کنند ادامه داد: بر این اساس در سیاستگذاری و تدوین برنامه های راهبردی باید از ظرفیت های آنان استفاده می شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: با توجه به موقعیت ژئوپلتیکی منطقه آزاد ماکو در نقطه محروم مرزی کشور؛ این منطقه بستر مناسبی برای تبدیل به سکوی صادراتی و توسعه این منطقه است.
وی با اشاره به بومی سازی تصمیمات توسعه ای در این منطقه  بیان کرد: اینکه عده ای در پایتخت بنشینند و برای منطقه برنامه ریزی و تصمیم سازی کنند نتیجه بخش نیست بلکه باید با تصمیم سازی منطقه ای به توسعه دست یافت

*** تکمیل زنجیره های تولید راهبرد توسعه منطقه آزاد ماکو

دکتر سلیمانی با اشاره به مطالعات اندیشکده توسعه منطقه آزاد ماکو تکمیل زنجره های تولید را راهبرد توسعه منطقه آزاد عنوان کرد و افزود: اگر به دنبال توسعه منطقه ای هستیم باید زنجیره تولید شکل گیرد و تکمیل این زنجیره راهگشای توسعه منطقه آزاد ماکو است.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۴۰۰ هیچ روستایی بدون آب شرب در منطقه آزاد ماکو نخواهد بود گفت: با وجود اینکه ۲۷ درصد درآمد سازمان از منابع وارداتی کاهش پیدا کرده ولی رویکرد ما تولید ثروت در منطقه است.

*** باتوافق وزارت جهاد کشاورزی ۵ هزار هکتار کشت گلخانه ای در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: با عنایت به ارائه تسهیلات مناسب برای کشت گلخانه ای از سوی دولت مطالعات و وتوافقات اولیه انجام شده همچنین برای ۲۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سد کرم آباد توسعه کشاورزی رویکرد سازمان منطقه آزاد است.

در حوزه گردشگری نیز با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در خصوص طبیعت گردی و بوم گردی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

*** در اجرای جاده مرگنلر- پلدشت به علت اشتباه در مطالعات مشاور یک دهنه پل در نظر گرفته نشده بود

سلیمانی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه های عمرانی منطقه مشکلاتی ناشی از اشتباهات مشاورین ایجاد شده است افزود: در جاده مرنگلر – پلدشت مشاور تعریف دقیق پروژه را انجام نداده بود و به پیمانکار واگذار شده که مشکلاتی را پدید آورده و از این قبیل مشکلات در اکثر پروژه های عمرانی منطقه نیز وجود دارد.

وی در خصوص پارک امام ماکو نیز گفت:‌ المان های طراحی شده برای این پارک نیز درست نیست و تعارضاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته می شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه اخلاق مداری باید سرلوحه همه مدیران فعلی و قبلی قرار گیرد افزود: ایجاد حاشیه چه با هدف تبلیغات زود هنگام انتخاباتی و چه با اهداف دیگر مغایر با هدف توسعه ای منطقه است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا نوروز ۱۳۹۸ پروازهای بین‌المللی برای ترکیه از فرودگاه ماکو آغاز می‌شود و انشا الله تا پایان سال ۹۸ تعریض خیابان امام ماکو به اتمام می‌رسد.

سلیمانی از اتمام تمام پروژه های نیمه تمام عمرانی تا نیمه اول سال ۹۸ خبرداد و افزود: پروژه مطالعاتی خیابان ساحلی زنگبار شروع شده است و در آینده ای نزدیک این پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

در این جلسه از ۱۳ نفر پژوهشگر دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور ماکو تجلیل شد.



Source link