پرکردن جای دیگر کشورها جزو عادات بد سعودی ها است/ سیاست های ظالمانه آمریکا در مقابل نفت ایران به نتیجه نمی رسد :: خبرگزاری خانه ملت
پرکردن جای دیگر کشورها جزو عادات بد سعودی ها است/ سیاست های ظالمانه آمریکا در مقابل نفت ایران به نتیجه نمی رسد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدجواد جمالی نوبندگانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به  تلاش ترامپ به اخلال در بازار نفت گفت:سیاست تشکیل مجمعی مانند اوپک سازماندهی مجمع کشورهای صادرکننده نفت عمده جهان است. وی با یادآوری این موضوع که جمهوری اسلامی از بنیانگذاران اوپک است، افزود:آمریکا و دیگر کشورها مدام می گویند موضوع نفت را […]

[ad_1]

محمدجواد جمالی نوبندگانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به  تلاش ترامپ به اخلال در بازار نفت گفت:سیاست تشکیل مجمعی مانند اوپک سازماندهی مجمع کشورهای صادرکننده نفت عمده جهان است.

وی با یادآوری این موضوع که جمهوری اسلامی از بنیانگذاران اوپک است، افزود:آمریکا و دیگر کشورها مدام می گویند موضوع نفت را سیاسی نکنید،ولی الان می‌بینیم که خودشان بطور کاملا سیاسی این سیستم را در موضوع نفت اجرا می کنند.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه کشورهایی مانند عربستان،امارات و درکنار آن آمریکا یک خیانت را به منابع زیرزمینی کشورها و منافع مردم شان انجام می دهند، تاکید کرد:آمریکا و برخی کشورهای منطقه فکر نکنند؛زمان این گونه می ماند خودشان هم درهمین مشکل گیر خواهند کرد؛مثل صدام که از وی حمایت کردند و در آخر خود همین‌ها گرفتار صدام شدند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:به نظر می‌رسد که سیاست‌های ترامپ خیلی نمی‌تواند ادامه دار باشد؛بنابراین کشورهای همسایه و کشور هایی که منافع مشترک با ایران دارند،بایستی که به فکر سیاست‌های درازمدت خودشان باشند.

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمدن صدای اروپایی ها در موضوع تولید نفت و افزایش قیمت نفت ادامه داد: ترامپ با یک ادبیات سخیف در سازمان ملل می گوید که اوپک دارد دنیا را تیغ می زند؛ واقعا دنیا را چه شده و مردم آمریکا را چه شده که چنین رئیس جمهوری دارند که حتی سخنرانی هم نمی داند.

جمالی نوبندگانی با تاکید بر تلاش های  قوای سه گانه تصریح کرد: گرچه به بازار نفت و صنعت نفت فشار می آید؛اما امیدوار هستیم که با سیاست‌هایی که اتخاذ شده نگذاریم صحبت های ظالمانه آمریکا که به اصطلاح به صفر رساندن صادرات نفت ما است به ثمر نرسد.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره موضع و رفتارهای اوپک اضافه کرد:همه مسائل در اوپک باید با اجماع باشد،اما متاسفانه برخی کشورها در عمل کار خود کار خودشان را انجام داده و می‌خواهند یک طرفه عمل کنند و تخلفات کشوری مثل عربستان کم نیست؛از گذشته هم بوده؛برای پرکردن جای دیگر کشورها متاسفانه جزو عادات بد سعودی ها است.

گفتنی است؛”بیژن نامدار زنگنه”در جمع خبرنگاران گفت:رئیس جمهوری آمریکا که خود عامل اصلی بالا رفتن قیمت نفت و بی ثباتی در بازار است، انگشت اتهام خود را به سمت اوپک گرفته، در حالی که اوپک همه ظرفیت و توان خود را برای تولید به کار گرفته است.

به گفته این عضو کابینه دولت دوازدهم،ترامپ کوشش می کند که هم صادرات نفت ایران را کاهش دهد و هم می خواهد قیمت ها بالا نرود،درحالی که اگر می خواهد بازار با ثبات باشد باید دست از منطقه خاورمیانه و دخالت های بی جا و تنش زایش بردارد و مانع تولید و صادرات ایران نشود.

مکرون رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی اش در سازمان ملل نیز به صراحت به این موضوع اشاره کرد وگفت: اگر آمریکا تهران را هدف تحریم قرار نمی‌داد قیمت‌ها تا حد این افزایش پیدا نمی‌کرد.رییس جمهور فرانسه گفت: این برای صلح و برای قیمتهای نفت جهانی خوب خواهد بود./

پایان پیام

[ad_2]

Source link