پشت پرده تمدید وضعیت اضطراری ملی علیه ایران/ دولت در مذاکرات با اروپا این موارد را گوشزد کند :: خبرگزاری خانه ملت
پشت پرده تمدید وضعیت اضطراری ملی علیه ایران/ دولت در مذاکرات با اروپا این موارد را گوشزد کند :: خبرگزاری خانه ملت

شهروز برزگر کلشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به تمدید فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران به مدت یک سال دیگر توسط ترامپ، گفت: فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران ابتدا در سال ۱۹۷۹ اعلام شد، که به رئیس جمهور ایالات متحده این اختیار را می‌دهد […]



شهروز برزگر کلشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به تمدید فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران به مدت یک سال دیگر توسط ترامپ، گفت: فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران ابتدا در سال ۱۹۷۹ اعلام شد، که به رئیس جمهور ایالات متحده این اختیار را می‌دهد تا اموال و دارایی‌های ایران را توقیف کند و اساس بسیاری از تحریم های آمریکا را تشکیل می دهد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ترامپ دست از شیطنت‌ها و سیاست‌های ضدایرانی خود بر نمی‌دارد کما اینکه با خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ایران نشان داد که قائل به دیپلماسی در حیطه بین‌الملل نیست و نمی‌تواند جمهوری اسلامی را به عنوان کشور مستقل و مخالف سیاست‌های دولت آمریکا، بپذیرد.

تمدید وضعیت اضطراری ملی با هدف کوتاه آمدن ایران در مقابل آمریکا

وی افزود: ترامپ با هدف کوتاه آمدن ایران بعد از اعمال تحریم‌ها، فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد حال آنکه این هدف وی هیچ گاه تحقق پیدا نخواهد کرد، این سیاست‌های ترامپ هرچند در مورد برخی کشورها نتیجه بخش بوده اما در مورد جمهوری اسلامی اینگونه نخواهد بود.

برزگر معتقد است: ایران همیشه در طول تاریخ به صورت مصالمت آمیز در منطقه و جهان برخورد کرده و این رویه را ادامه خواهد داد، اما اگر ایران بخواهد این چنین سیاست‌های را پاسخ دهد با اذن مقام معظم رهبری آمریکا را منزوی و اقتصاد جهان را بهم می‌ریزیم، آمریکا از گذشته جنگ طلب بود و به دنبال افزایش تنش است تا سرمایه‌های خود را افزایش دهد.

                      بیشتر بخوانید:

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامیف اظهار داشت: توان و قدرت ایران برای آمریکایی‌ها شناخته شده است از همین رو در 13 آبان علی رغم شعارهای به صفر رساندن نفت ایران، هشت کشور از تحریم نفتی ایران معاف شدند، هم‌اکنون هم با وجود تمدید  فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران به مدت یک سال نمی‌توانند مانعی بر سر راه ایران ایجاد کنند.

دولتمردان ایرانی در مذاکرات با اروپا باید تمدید وضعیت اضراری ملی را گوشزد کنند

برزگر در ادامه یادآور شد: آمریکا بعد از خروج از برجام هیچ طرفداری در دنیا ندارد، کشورهای اروپایی و متحدان قدیمی آن هم که دنبال دموکراسی هستند، از آمریکا تبعیت نخواهند کرد بنابراین تمدید چنین فرمانی که برای چندمین بار تکرار شده، نیاز به پاسخ ندارد اما دولت در مذاکرات با اروپا باید این چنین رفتارهایی را گوشزد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: تمدید فرمان اجرای برقراری وضعیت اضطرار ملی در قبال

تمدید فرمان وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران نشانگر این است که حادثه حمله به سفارت آمریکا، قطع رابطه دیپلماتیک و تنش هایی که وجود دارد همچنان برای آنها آزار دهند است.

ایران نشانگر این است که حادثه حمله به سفارت آمریکا، قطع رابطه دیپلماتیک و تنش هایی که وجود دارد همچنان برای آنها آزار دهند است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ رئیس جمهور آمریکا در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد و در توضیح این اقدام خود گفت که روابط ایالات متحده با ایران هنوز به حالت عادی بازنگشته است و فرایند اجرای توافقنامه ۱۹ ژانویه سال ۱۹۸ در جریان است. /

پایان پیام



Source link