«پکویر» ناکام در تحقق درآمد پیش بینی شده/ «لکما» دانش بنیان شد
«پکویر» ناکام در تحقق درآمد پیش بینی شده/ «لکما» دانش بنیان شد

اقتصاد آنلاین – محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز پس از تجربه افت چند روزه در نهایت راه رشد را در پیش گرفت و با رشدی 550 واحدی به سطح 156 هزارو 705 واحد رسید. همزمان با این رشد، پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 10 نماد را متوقف و 8 نماد را به تابلوی معاملات بازگرداندند. […]


اقتصاد آنلاین – محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز پس از تجربه افت چند روزه در نهایت راه رشد را در پیش گرفت و با رشدی 550 واحدی به سطح 156 هزارو 705 واحد رسید. همزمان با این رشد، پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 10 نماد را متوقف و 8 نماد را به تابلوی معاملات بازگرداندند. چهار عدد از این توقف‌ها به دلیل برگزارس مجمع عمومی فوق العاده و سالانه و شش توقف دیگر به دلیل لزوم شفاف سازی از سوی شرکت‌ها بود. در این میان «ودی» به ارائه توضیحات در خصوص صورتهای مالی 9 ماهه پرداخت و «پکویر» از کم بودن درآمد محقق شده نسبت به سود پیش بینی شده برای سال مالی جاری خبر داد. «حخزر» اعلام کرد که موفق به فروش ملک ساختمان سابق فروشگاه شهر و روستا به دلیل بزرگ و گران بودن آن نشده است. در این روز «لکما» نیز اعلام کرد که به موجب تایید کارگروه ارزیابی و تأیید صلاحیت شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری به یک شرکت دانش بنیان تبدیل شده است.

 

«پکویر» و تعدیل منفی: دیگر نماد معاملاتی متوقف شده طی روز جاری متعلق به شرکت کویر تایر (پکویر) بود. دلیل توقف این شرکت تعدیل منفی درآمد پیش بینی شده بوده است. بر این اساس در آمد شرکت از میزان پیش بینی شده 36 میلیارد و 524 میلیون تومان به 24 میلیارد و 153 میلیون تومان کاهش یافته است. «پکویر» اعلام کرده که دلیل این کاهش درآمد افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه و همچنین افزایش نرخ ارز بوده که منجر به افزایش قیمت تمام شده محصولات شده و سود پیش بینی شده را کاهش است .

«حخزر» متوقف شد: نماد معاملاتی (حخزر) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص فروش ملک تجاری در رشت (ساختمان سابق فروشگاه شهر و روستا ) برای شرکت کشتیرانی دریای خزر متوقف شد. این ملک که متراژی معادل دو هزار و 129 متر دارد به دلیل عدم مشارکت در مزایده با توجه به بالا بودن متراژ ملک و قیمت آن، فروخته نشده است.

«لکما» دانش بنیان شد: نماد معاملاتی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (لکما) به دلیل لزوم شفاف سازی در مورد شناسایی این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان، متوقف شد. بر اساس آنچه که «لکما» در تار نمای کدال اعلام کرده است، شرکت موفق شده که به واسطه محصولات راک های Outdoor وIndoor و تجهیزات نیروی مخابراتی (Power) و سامانه برنامه ریزی آبیاری هوشمند بعنوان دانش بنیان تولیدی نوع یک و به واسطه محصولات سامانه خودکار هواشناسی و آزمایشگاه سیار خاک و آب بعنوان دانش بنیان تولیدی نوع دو توسط کارگروه ارزیابی و تأیید صلاحیت شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری احراز صلاحیت شود . لازم به ذکر است که این مهّم (دانش بنیان تولیدی نوع یک) تأثیر به سزائی در انجام هرچه بهتر موضوع مناقصه همراه اول که این شرکت اخیراً برنده آن شده است خواهد داشت.

«غاذر» و آگهی اصلاح شده:شرکت کشت و صنعت پیاذر (غاذر) امروز اعلام کرد که به دلیل اشکال تایپی درچاپ آگهی روزنامه قبلی شرکت اقدام به چاپ آگهی مزایده اصلاحی درروزنامه کرده است. همین امر باعث شد تا نماد معاملاتی شرکت یاد شده در روز جاری متوقف شود. آگهی اصلاح شده مربوط به فروش دو واحد آپارتمان مسکونی و یک باب خانه مسکونی ویلائی بوده است. بنا بر آنچه که «غاذر» اعلام کرده دلیل تمایل این شرکت به فروش دارایی‌های یاد شده حفظ حقوق صاحبان سهام بوده است.

توقف در نماد «ودانا»: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس (ودانا) هم جز نمادهای متوقف شده در روز جاری بود. این نماد امروز پس از آن متوقف شد که اطلاعات سرمایه گذاری در شرکت های فرعی را بر روی کدال منتشر کرد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:



Source link