پیدا شدن گنج سلطنتی در زباله‌های استکهلم +عکس
پیدا شدن گنج سلطنتی در زباله‌های استکهلم +عکس

یک نگهبان سوئدی در سطل زباله ای در حومه استکهلم، دو تاج و یک کره ی طلایی پادشاهی پیدا کرد که گفته می شود، به خانواده ای سلطنتی در قرن هفدهم بازمی گردد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تابناک باتو، در 31 جولای، جواهرات سلطنتی از کلیسای اعظم شهر استراجانس که نزدیک استکهلم است […]


یک نگهبان سوئدی در سطل زباله ای در حومه استکهلم، دو تاج و یک کره ی طلایی پادشاهی پیدا کرد که گفته می شود، به خانواده ای سلطنتی در قرن هفدهم بازمی گردد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تابناک باتو، در 31 جولای، جواهرات سلطنتی از کلیسای اعظم شهر استراجانس که نزدیک استکهلم است به سرقت رفت. پلیس می گوید، جواهرات پیدا شده، همان جواهرات سرقتی است و تحقیقات برای تشخیص درستی این موضوع و اصل بودن جواهرات همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، دو مرد، جواهرات را جلوی چشم شاهدان به سرقت بردند و سپس در دریاچه مالارین سوار قایقی شده و غیبشان زد تا اینکه جواهرات در سطل زباله پیدا شد. این جواهرات، اشیای ملی سوئد به شمار می روند.

تاج های طلایی و جواهرنشان که با سنگ های قیمتی و مروارید آذین شده اند، به پادشاه چالرز نهم و ملکه کریستینای بزرگ و به سال 1611 تعلق دارند. آن دو با تاج هایشان دفن شدند، اما پس از چندی تاج ها برای بازدیدکنندگان کلیسا به نمایش درآمدند.

 



Source link