پیشنهاد یک نماینده درباره بررسی قوانین مغفول مانده
پیشنهاد یک نماینده درباره بررسی قوانین مغفول مانده

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت) قوه مقنّنه، پس از ارائه گزارش وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره اجرا مواد ۱۵ و ۱۶ قانون رفع موانع تولید و واگذاری بنگاه‌های تحت تملک بانک‌ها گفت: ما در جلسات مختلف بحث‌های کارشناسی در زمینه […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت) قوه مقنّنه، پس از ارائه گزارش وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره اجرا مواد ۱۵ و ۱۶ قانون رفع موانع تولید و واگذاری بنگاه‌های تحت تملک بانک‌ها گفت: ما در جلسات مختلف بحث‌های کارشناسی در زمینه اقتصاد و تولید انجام می‌دهیم، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که می‌خواهیم اقتصاد سیاسی داشته باشیم یا سیاست اقتصادی.

وی ادامه داد: در برخی مواقع تحت تاثیر سیاست‌هایی قرار می‌گیریم که ربطی به انقلاب و اسلام ندارد. اگر ما قوانین عدالت را رعایت نکنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که اقتصاد و تولید رونق گیرد. قطعا در شوره‌زار و سنگلاخ نمی‌توانیم محصول خوبی به دست بیاوریم.

نماینده مردم سمنان در مجلس با تاکید بر اینکه ده‌ها سال است که ثبات بازار را نداریم، اضافه کرد: عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند که می‌توان به عدم اجرای قانون، عدم اجرای عدالت و در بخش‌های مختلف دشمن تراشی به جای دشمن‌ستیزی در این میان اشاره کرد. کسانی که دشمن‌تراشی می‌کنند در جهت خلاف تولید گام برمی‌دارند.

همتی افزود: یک مقام دولتی می‌گوید بودجه دوم دولت از بانک‌ها تامین می‌شود؛ این به این مسئله منتج می‌شود که اصلاح قانون بانکی راکت مانده و تعداد بانک‌ها و دارایی‌ها افزایش می‌یابد لذا قانون اجرا نمی‌شود و چرخه اقتصادی به دست کسانی می‌افتد که منفعت اقتصادی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم یک روز در مجلس با موضوع نظارت قوانین مغفول مانده در این حوزه بررسی شود.

[ad_2]

Source link