پیشگیری از زانو درد با خوراکی های طبیعی
پیشگیری از زانو درد با خوراکی های طبیعی

مشکلات زانو بسیار شایع هستند و می‌توانند در هر سنی رخ داده و در بسیاری از فعالیت‌های انسان تداخل ایجاد کنند. گزینه‌های طبیعی و سالمی وجود دارند که می‌توانند به تقویت رباط‌ها و تاندون‌ها در زانو‌ها کمک کنند که امکان بهره‌مندی از کیفیت زندگی بهتر را برای افراد فراهم می‌کند. زانو یکی از مهم‌ترین مفاصل […]


مشکلات زانو بسیار شایع هستند و می‌توانند در هر سنی رخ داده و در بسیاری از فعالیت‌های انسان تداخل ایجاد کنند. گزینه‌های طبیعی و سالمی وجود دارند که می‌توانند به تقویت رباط‌ها و تاندون‌ها در زانو‌ها کمک کنند که امکان بهره‌مندی از کیفیت زندگی بهتر را برای افراد فراهم می‌کند.

زانو یکی از مهم‌ترین مفاصل بدن انسان است. زمانی که زانو از شرایط خوبی برخوردار باشد، نرم و روان حرکت کرده و امکان پیاده‌روی و دویدن بدون هیچ مشکلی را فراهم می‌کند. اما افراد بسیاری هم به واسطه فرسودگی غضروف زانو یا مشکلات دیگر مانند آسیب دیدگی تاندون‌ها و رباط‌ها درد زیادی را در زانوی خود تجربه می‌کنند.

پیش از هر چیزی، اندکی با عملکرد تاندون‌ها و رباط‌ها آشنا می‌شویم.

تاندون‌ها بافتی فیبری هستند و مسئولیت اتصال عضلات به استخوان‌ها را بر عهده دارند.

از سوی دیگر، رباط‌ها نیز بافتی فیبری هستند، اما آن‌ها استخوان‌های مختلف را به یکدیگر متصل کرده و در جای خود ثابت نگه می‌دارند.

زمانی که درد تنها در یک زانو احساس می‌شود، شایع‌ترین دلایل این درد معمولا مشکلات منیسک، تاندونیت، یا آسیب دیدگی‌های غضروف هستند. در این موارد، درد با یک آسیب دیدگی ورزشی یا آسیب دیدگی‌های خاص دیگر پیوند خورده است.

زمانی که درد در هر دو زانو احساس می‌شود، مسائل مربوط به هم ترازی یا مشکلات کاسه زانو معمولا مسئول این شرایط هستند. بر همین اساس، اگر با درد مداوم و شدید در مفاصل زانوی خود مواجه هستید، بهترین گزینه مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط است.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تاندون‌ها و رباط‌ها نیز به تغذیه کافی و مناسب نیاز دارند. آن‌ها برای حفظ سلامت و قدرت خود به دریافت ویتامین و مواد معدنی ضروری نیاز دارند. توجه به این نکات مهم می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد.

در ادامه چند گزینه خوراکی که می‌توانند به پیشگیری از تخریب تاندون‌ها و رباط‌ها کمک کنند و بر همین اساس، از آسیب دیدگی یا درد ناخواسته زانو پیشگیری کنند، ارائه شده اند.

فرمول سرشار از کلاژن برای تقویت تاندون‌ها و رباط‌ها

برخی مطالعات نشان داده اند که ژلاتین یک منبع عالی مواد مغذی برای تاندون‌ها و رباط‌ها است. ژلاتین طبیعی سالم‌ترین گزینه محسوب می‌شود، زیرا حاوی مقدار بیشتری از پروتئین کلاژن است. افزون بر این، ژلاتین طبیعی به تقویت سلامت ناخن ها، مو و پوست نیز کمک می‌کند.

مواد لازم:

یک پلانتین رسیده

آب یک پرتقال

۴۰ گرم ژلاتین

۶۰ گرم عسل

آماده سازی:

ابتدا آب یک پرتقال را گرفته و پلانتین را پوره کنید. از یک پلانتین رسیده استفاده کنید، زیرا بیشترین مواد مغذی را ارائه می‌کند.

سپس عسل را به پلانتین اضافه کنید و ترکیب کنید.

ژلاتین را در آب حل کرده و سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا غلظت آن افزایش یابد. روی یک شعله دیگر نیز آب پرتقال را حرارت دهید و سپس ژلاتین را کم کم به آن اضافه کنید تا از توده توده شدن آن جلوگیری شود.

یک قالب مناسب انتخاب کرده و ترکیب ژلاتین پرتقالی را در آن ریخته و در یخچال قرار دهید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا این ترکیب خود را بگیرد.

سپس ژلاتین را از قالب خارج کرده و در یک بشقاب بگذارید و پوره عسل و پلانتین را روی ژله یا در کنار آن بریزید.

پلانتین میوه‌ای شبیه به موز است که منبع خوبی برای انرژی، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند به احیای شرایط بدن شما کمک کند. در کنار مواد مغذی پرتقال، از جمله ویتامین C، ترکیبی مغذی و سالم را دریافت خواهید کرد. حداقل دو بار در هفته می‌توانید این خوراکی خوشمزه و مغذی را مصرف کنید.

اسموتی جو دوسر، آناناس، و دارچین

این اسموتی سرشار از منیزیم، سیلیکون، ویتامین C و بروملین است. آناناس منبع خوبی برای بروملین است که ماده‌ای مفید برای مبارزه با التهاب محسوب می‌شود که افراد مبتلا به مشکلات زانو آن تجربه می‌کنند. شما می‌توانید این اسموتی را برای به حداکثر رساندن اثر آن هر روز مصرف کنید.

مواد لازم:

۱۵۰ گرم جو دوسر فوری

۲۵۰ میلی لیتر آب

آب آناناس

آب پرتقال

۴۰ گرم عسل

۷ گرم پودر دارچین

۴۰ گرم بادام خرد شده

آماده سازی:

ابتدا آب را به جوش آورید و سپس جو دوسر فوری را به آن اضافه کنید. این ترکیب را خوب به هم زده و اجازه دهید جو بپزد. سپس، آب آناناس طبیعی، آب پرتقال، عسل، دارچین، بادام خرد شده و جو دوسر پخته را در یک دستگاه مخلوط کن بریزید.

تا زمانی که ترکیبی با بافت نرم و یکدست شکل بگیرد به هم زدن ادامه دهید. برای روز‌های گرم سال، شما می‌توانید چند تکه یخ نیز به این اسموتی اضافه کنید تا با مواد دیگر ترکیب شود.

گزنه و آبلیمو

گزنه به عنوان یک درمان موثر برای نقرس، نوعی شایع از آرتریت، شناخته می‌شود و به لطف محتوای معدنی خود می‌تواند به بدن در بازسازی غضروف کمک کند. در ترکیب با خواص لیمو، این نوشیدنی یک گزینه خوب برای تقویت رباط‌ها و تاندون‌های زانو و به طور کلی در بدن شما است.

مواد لازم:

۸۰ گرم گزنه

آب یک لیمو

یک لیتر آب

آماده سازی:

ابتدا آب را به جوش آورید. سپس، ۸۰ گرم گزنه را به آن اضافه کنید. گزنه می‌تواند تازه یا خشک باشد. اجازه دهید این ترکیب برای مدتی به جوشیدن ادامه داده و سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه خنک شود.

سپس، این دمنوش را از یک صافی عبور دهید و در یک بطری شیشه‌ای بریزید.

درب بطری را بسته و اجازه دهید برای یک ساعت دیگر به همان حالت باقی بماند. سپس، شما می‌توانید این نوشیدنی را در دمای اتاق مصرف کنید.

برای بهبود عطر و طعم می‌توانید مقداری آبلیمو و دو قاشق غذاخوری عسل به این نوشیدنی اضافه کنید. عطر و طعم این دمنوش ممکن است قوی باشد، اما عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی می‌تواند به متعادل کردن آن کمک کند. دمنوش گزنه و لیمو را می‌توانید سه بار در هفته مصرف کنید.



Source link