پیوستن به CFT بدون بازگشایی کانال بانکی ایران بی‌فایده است :: خبرگزاری خانه ملت
پیوستن به CFT بدون بازگشایی کانال بانکی ایران بی‌فایده است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت فعلی ایران برای خروج از لیست خاکستری FATF گفت: در این زمینه دو لایحه برای پیوستن به کنوانسیون بود و دو لایحه برای اصلاح قوانین وجود داشت که قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم اصلاح و در نهایت از سوی دولت ابلاغ […]

[ad_1]

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت فعلی ایران برای خروج از لیست خاکستری FATF گفت: در این زمینه دو لایحه برای پیوستن به کنوانسیون بود و دو لایحه برای اصلاح قوانین وجود داشت که قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم اصلاح و در نهایت از سوی دولت ابلاغ شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: همچنین دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پیوستن به کنوانسیون پالرمو بعد از کش و قوس های بسیار هم اکنون در مرحله تصمیم گیری از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

وی در ادامه در خصوص لایحه پیوستن ایران به CFT اظهار داشت: این لایحه بعد از حدود 3 ماه مسکوت ماندن قرار است در صحن علنی رسیدگی شود که در نهایت این چهار لایحه از لوازم خروج ایران از لیست خاکستری FATF است که تا کنون به صورت موقت از لیست سیاه خارج شده بودیم.

 

بیشتر بخوانید:

 

فولادگر در ادامه با تأکید بر اینکه اگر باید تعهدات جدیدی در قبال پیوستن به CFT بدهیم باید دستآوردهای مهمی نیز دریافت کنیم، عنوان کرد: نباید محدودیت های جدیدی در قبال پیوستن به یک کنوانسیون بین المللی برای خود ایجاد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هر تعهدی که جمهوری اسلامی آن را می پذیرد باید در جهت منافع ملی و برگ برنده ای برای مذاکرات باشد و نباید طرف مقابل به راحتی تعهدات خود را همچون تجربه برجام نقض کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه نباید اقدامی کرد که تحریم های جدید علیه ایران صورت گیرد، خاطرنشان کرد: وظایف طرف مقابل دربرابر اجرای تعهدات در کنوانسیون ها باید روشن باشد و کانال بانکی جمهوری اسلامی را نیز باید باز نگاه دارند و اگر روزی تعهدات از سوی آنها اجرا نشد باید بتوانیم به راحتی از کنوانسیون خارج شویم./

پایان پیام

[ad_2]

Source link