پیگیری نقش عربستان در ناپدید شدن خاشقجی آزمون سختی برای نهادهای حقوق بشری :: خبرگزاری خانه ملت
پیگیری نقش عربستان در ناپدید شدن خاشقجی آزمون سختی برای نهادهای حقوق بشری :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در ترکیه، بعد از ورود به کنسولگری عربستان، گفت: ظرف یکی دو سال اخیر شاهد تحولات عجیبی در عربستان بوده ایم که اتفاقات و حوادثی را نیز رقم زده است. نماینده مردم فسا در […]

[ad_1]

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در ترکیه، بعد از ورود به کنسولگری عربستان، گفت: ظرف یکی دو سال اخیر شاهد تحولات عجیبی در عربستان بوده ایم که اتفاقات و حوادثی را نیز رقم زده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: اخیرا شاهد کودتای اعلام نشده ای توسط خاندان سلمان در عربستان بودیم که خیلی از عرف های خاندان حکومتی را بر هم زد البته این نخستین بار نیست که برخی سیاستمداران، روزنامه نگاران یا مقامات اقتصادی عربستان به گروگان گرفته می شوند.

وی افزود: چندی پیش اخباری از دستگیری برخی اعضای خاندان و شاهزادگان آمد که ماه ها بود کسی به آنها دسترسی نداشت و اموالشان نیز مصادره شد و حتی هنوز هم سرنوشت برخی از آنها مشخص نیست.

جمالی نوبندگانی در ادامه با یادآوری این مطلب که تنهای آرزوی محمد بن سلمان پادشاهی عربستان است و به هر قیمت در این راستا تلاش می کند، عنوان کرد: بن سلمان ولیعهدهای بالقوه سعودی را کنار زد و باج بسیار زیادی به لحاظ مالی و سیاسی داد و حتی با رژیم صهیونیستی همراهی کرد تا بر دولت ابومازن فشار بیاورد و تمام اینها علیرغم تحقیری بود که از سوی ترامپ می شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه دولت ترکیه باید هرچه سریع تر موضوع خبرنگار سعودی را پیگیری کند، اظهار داشت: بن سلمان یک بازی دوجانبه را شروع کرده به گونه ای که از طرفی مجوز رانندگی به خانم ها می دهد یا یک خانم را به عنوان رئیس بانک می گذارد تا وجهه خود را در جامعه بین الملل اصلاح کند اما از سوی دیگر با یک روزنامه نگار مشهور، اصیل و منتقد به سیاست عربستان اینگونه رفتار می کند.

وی افزود: پیگیری نقش عربستان در مفقود شدن روزنامه نگار سعودی آزمون سختی برای حامیان حقوق بشر است که در چنین مواردی آنقدر مسائل را طولانی می کنند که فراموش شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه فردی وارد کنسولگری شود اما چند روز از آنجا بیرون نیاید موضوع بسیار حساسی است که یکی از بدشانسی های سعودی در این زمینه حضور همسر روزنامه نگار سعودی در خارج از کنسولگری بود که به عنوان شاهد عینی ماجرا است./

پایان پیام

[ad_2]

Source link