چابهار؛ نگین توسعه شرق و محرک توسعه این بخش کمتر توسعه ‌یافته کشور است
چابهار؛ نگین توسعه شرق و محرک توسعه این بخش کمتر توسعه ‌یافته کشور است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار نقطه‌ تلاقی دو سند توسعه راهبردی ایران یعنی توسعه سواحل مکران و محور توسعه شرق است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار و سیستان و بلوچستان، رویداد چابهار، گفت: منطقه آزاد چابهار در سال‌۷۲ با تحقق ماموریت […]


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار نقطه‌ تلاقی دو سند توسعه راهبردی ایران یعنی توسعه سواحل مکران و محور توسعه شرق است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار و سیستان و بلوچستان، رویداد چابهار، گفت: منطقه آزاد چابهار در سال‌۷۲ با تحقق ماموریت سند توسعه محور شرق در چابهار ایجاد شد تا تسهیل‌کننده سرمایه‌گذاری باشد.

وی با بیان این ‌که در سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم تا آنجا که می‌توانیم تسهیل سرمایه‌گذاری کنیم، افزود: مجموع قراردادهایی که برای سرمایه‌گذاری در سه‌ سال گذشته در منطقه آزاد چابهار منعقد شده، از مجموع قراردادهای ۱۰سال گذشته‌ آن، بیشتر است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: فرآیند ثبت شرکت در منطقه آزاد چابهار ظرف ۴۸ساعت کاری در صورت تکمیل مدارک، اتفاق می‌افتد.

کردی ادامه داد: در راهبردی بودن چابهار و ظرفیت‌های آن شکی نیست؛ این بندر نقطه تلاقی دو سند مهم توسعه‌ای محور شرق و سند مگاپروژه توسعه سواحل مکران است؛ چابهار نگین توسعه شرق و محرک توسعه این بخشِ کمتر توسعه‌یافته کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان این‌ که امروز در دنیا هزینه‌های حمل ‌و نقل تعیین‌کننده‌ مکان پروژه‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری است، گفت: چابهار با توجه به اقیانوسی بودن و نزدیکی به مسیرهای اصلی تجارت دریایی و بازارهای بین‌المللی؛ بهینه‌ترین، به‌صرفه‌ترین و ایمن‌ترین نقطه اتصال دو کانون جمعیتی جهان با بیش‌از ۳میلیارد نفر جمعیت یعنی کشورهای حوزه اقیانوس هند با ۲میلیارد نفر جمعیت و کشورهای آسیای میانه، قفقاز تا شرق اروپا با بیش‌از ۸۰۰میلیون نفر جمعیت است.

وی افزود: چابهار فرصتی است برای جبران فشارهای اقتصادی که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران ایجاد کرده است.

کردی تاکید کرد: ایران تنها راه برای مناسبات ترانزیتی کشورهای شرق آسیا، آسیای میانه و اروپا است و چابهار کم‌هزینه‌ترین و بهترین نقطه اتصال در این چهارراه جهانی است.

رئیس مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار برای ایفای نقش خود در توسعه به بهترین شکل، ۵راهبرد اساسی دارد:

۱- مشخص نمودن نقش سازمان در اقتصاد ملی

۲- راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی صنایع بزرگ و مادر موجود در منطقه

۳- مشارکت جامعه محلی در توسعه منطقه

۴- توسعه تعاملات بین‌المللی

۵- انتقال دانش و تکنولوژی

وی افزود: چابهار برای نقش‌آفرینی در توسعه سیستان و بلوچستان و کشور، باید پیوند اقتصادی خود را با استان تقویت کند.

کردی تصریح کرد: پایداری چابهار در مسیر توسعه‌بخشی، نیازمند مشارکت جوامع محلی است. سند اجتماعی که برای توسعه منطقه آزاد چابهار تنطیم شده است، مشارکت و اثرگذاری جوامع محلی در توسعه منطقه را تضمین می‌کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان تاکید کرد: در همراهی و حمایت سرمایه‌گذاران برای تحقق پتانسیل‌های توسعه منطقه مصمم هستیم.

بنا به این گزارش، همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان با حضور بیش‌از ۳۰۰سرمایه‌گذار داخلی و خارجی عمدتا بومی سیستان و بلوچستان و برخی مقامات کشوری و استانی برگزار شد. این همایش با برگزاری پنل‌های تخصصی مختلف سرمایه‌گذاری به کار خود پایان داد.

نوشته چابهار؛ نگین توسعه شرق و محرک توسعه این بخش کمتر توسعه ‌یافته کشور است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link