چرایی ترفند تبلیغاتی آمریکا علیه سوریه
چرایی ترفند تبلیغاتی آمریکا علیه سوریه

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با دروغ خواندن اتهام آمریکا و متحدانش علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی، آن را ترفند تبلیغاتی دانست که حامیان تروریسم پس از شکست مزدورانشان در پیش می‌گیرند. خبرگزاری تسنیم: «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در […]


مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با دروغ خواندن اتهام آمریکا و متحدانش علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی، آن را ترفند تبلیغاتی دانست که حامیان تروریسم پس از شکست مزدورانشان در پیش می‌گیرند.

خبرگزاری تسنیم: «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره اتهامات اخیر آمریکا و متحدانش علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی تاکید کرد: هر گاه سوری‌ها و متحدانشان پیروزی کسب می‌کنند، این اتهام تکراری استفاده از سلاح‌های شیمیایی را مطرح می‌کنند، در حقیقت یک ترفند تبلیغاتی دروغی است که به دنبال شکست مزدوران آن‌ها در داخل سوریه این اتهامات را مطرح می‌کنند بدون اینکه بتوانند آن را اثبات می‌کنند، البته یک طرفه به قاضی برمی‌روند.

هر وقت چنین مسائلی مطرح شد (اتهامات علیه سوریه) بدانیم که اقداماتی علیه آن‌ها و مزدورانشان صورت گرفته که موثر بوده است به همین دلیل آن‌ها (آمریکا و متحدانشان) به دنبال بهانه‌ای می‌گردند که حالا که مزدورانشان نتوانستند کار را در میدان جنگ پیش بروند و شکست خوردند، بتوانند با بهانه استفاده از سلاح شیمیایی همان کاری را انجام دهند که در حمص انجام دادند، که با موشک زدند که یا اسرائیل حمله کند یا آمریکا که هر دو رژیم، دو روی یک سکه‌اند، بنابراین هیچ کس در دنیا این ادعا‌های دروغ را که توسط یک عده تبلیغات‌چی بد‌سابقه مثل آمریکایی مطرح می‌شود، باور نمی‌کند.

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی بار‌ها به سوریه حمله کرده که آخرین مورد آن حمله به پایگاه نظامی تیفور در حومه حمص بود، رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که مواضع نیرو‌های ایرانی یا انبار‌های موشکی حزب الله را هدف قرار داده، آیا این حمله پیام مستقیم خطاب به ایران است یا به طور کلی تمام محور مقاومت را هدف قرار داده است؟

بدون تردید صهیونیست‌ها این را فهمیده‌اند که در برابر قدرت حزب الله هیچ کاری از آن‌ها ساخته نیست و هر روزی که می‌گذرد، قدرت حزب الله بیشتر شده است، امروز حزب الله بسیار قوی‌تر از زمانی است که جنگ سی و سه روزه رخ داد، و اسرائیل جرات نمی‌کند وارد جنگ با حزب الله شود، بنابراین بخش مهمی از این سخنانی که گفته می‌شود، تبلیغات است، علاوه بر آنکه همواره خط مبارزه و خط مقاومت علیه اسرائیل، مقاومت را تقویت می‌کند و آمادگی دارد اجازه ندهد اسرائیل تجاوزاتش را ادامه دهد، خود ملت فلسطین با وجودی مشکلاتی که دارد طی روز‌های اخیر در غزه و مناطق دیگر تعداد زیادی شهید داده است، اما از مقاومت دست برنداشته است. اسرائیل، مردم فلسطین را به گلوله بسته است، اما مردم مبارز فلسطین پاسخ تجاوزات و وحشی‌گری‌های اسرائیل را در صحنه خواهند داد.

با توجه به همسویی روزافزون آمریکا و حکومت سعودی به ویژه پس از سفر بن سلمان، آمریکا از عربستان سعودی چه می‌خواهد، آیا به اعتقاد شما عربستان سعودی به دنبال خروج از باتلاق یمن به ویژه پس از شلیک موشک‌های بالستیک یمنی به مواضع سعودی است؟

یمنی‌ها بیش از سه سال است که شبانه‌روز زیر بمباران سعودی‌ها قرار دارند، با این حال هر روز که گذشته، یمنی‌ها قوی‌تر و متحدتر شده‌اند و عوامل مشکوکی همچون عبدالله صالح از بین رفته‌اند و امروز مجموعه مبارزان یمنی متحدتر و قوی‌تر از آن روزی هستند که سه سال پیش مورد حمله قرار گرفته اند و این وحدت کلمه در بین یمنی‌ها، رمز اصلی پیروزی است که دیر یا زود سعودی می‌فهمد که در باتلاق یمن گرفتار شده همانند آمریکا که در ویتنام گرفتار شده بود. امروز اگر از یمن خارج شود، بیشتر به نفعش است تا روز بعد، زیرا هر چه بیشتر بگذرد، تلفاتش بیشتر می‌شود.

آیا حامل پیام خاصی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای رئیس جمهور بشار اسد هستید و آینده روابط کشور‌های جهان با دولت سوریه پس از دستاورد‌های بزرگی که محقق شد، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت قانونی سوریه و تقویت جبهه مقاومت به این دلیل که این مجموعه مقاومت شامل ایران، عراق، سوریه و لبنان سرنوشت واحدی دارند، طبیعی است که ما همچنان از این خط مقاومت دفاع کنیم، همچنان به این حمایت‌ها ادامه می‌دهیم، به هیچ وجه این قصد وجود که از میزان حمایت‌ها کم شود، زیرا اگر خدای ناکرده سوریه شکست بخورد همانند بازی دومینو، شکست‌ها سلسله‌وار به سراسر منطقه سرایت خواهد کرد که ان شاء الله چنین چیزی نخواهد بود.



Source link