چرا دلالان دلار باید پوز بی سیم داشته باشند؟
چرا دلالان دلار باید پوز بی سیم داشته باشند؟

به گزارش خبرنگار اخباربانک، این روزها اگر سری به بازارهای غیررسمی و غیرقانونی ارز زده باشید احتمالاً با فروشنده هایی مواجه شده اید که علنا اعلام می‌کنند دستگاه کارتخوان بی سیم دارند. دستگاه های کارتخوان سیار و یا بی سیم که با سیم کارت و اینترنت ارائه خدمت می کنند طرفدار زیادی در بین دلالان […]

به گزارش خبرنگار اخباربانک، این روزها اگر سری به بازارهای غیررسمی و غیرقانونی ارز زده باشید احتمالاً با فروشنده هایی مواجه شده اید که علنا اعلام می‌کنند دستگاه کارتخوان بی سیم دارند.

دستگاه های کارتخوان سیار و یا بی سیم که با سیم کارت و اینترنت ارائه خدمت می کنند طرفدار زیادی در بین دلالان و سوداگران بازار ارز دارند.

دلالان بازار ارز برای نقل و انتقال راحت‌تر وجوه دستگاه کارت خوان بی سیم تهیه کرده و از آن استفاده می کنند.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا شبکه بانکی باید به دلالان و سوداگران بازار ارز دستگاه کارتخوان بی سیم بدهد؟

راحتی نقل و انتقال وجوه در دستگاه های کارت خوان و ارائه آن علاوه بر بانک‌ها و موسسات اعتباری توسط شرکت های پرداخت باعث هرج و مرج به وجود آمده در این خصوص می گردد.

به گونه ای که ریس کل بانک مرکزی چندی پیش اعلام کرده بود دستگاه های پوز توسط سوداگران و دلالان ارز به کشورهای دیگر نیز انتقال پیدا کرده و باعث تلاطم در این بازار شده‌اند.

کنترل و نظارت بیش از پیش بانک‌ها و موسسات اعتباری به حسابهای مشکوک به دلالی و واسطه گری می تواند بر جلوگیری از جولان دلالان کمک کند.

پیشنهاد می شود بانک مرکزی از هم اکنون با تدوین بخشنامه ای روش های دریافت کارتخوان ثابت و بیسیم را سخت تر از قبل کرده تا اجازه ندهد دلالان و سوداگران خللی در بازار ایجاد نمایند.