چطور با زیاده خواهی مردان در روابط جنسی رو به رو شویم؟
چطور با زیاده خواهی مردان در روابط جنسی رو به رو شویم؟

اشتباهات و زیاده‌خواهی‌ها در روابط جنسی زن تمایلات جنسی خاص خودش را دارد و مانند مرد او هم دوست دارند روابط جنسی و البته ارگاسم را تجربه کند. اما تفاوتی که بین زن و مرد وجود دارد این است که مرد تمام روزهای ماه و تمام مدت به صورت یکنواخت برای روابط جنسی آمادگی دارد. […]



اشتباهات و زیاده‌خواهی‌ها در روابط جنسی

زن تمایلات جنسی خاص خودش را دارد و مانند مرد او هم دوست دارند روابط جنسی و البته ارگاسم را تجربه کند. اما تفاوتی که بین زن و مرد وجود دارد این است که مرد تمام روزهای ماه و تمام مدت به صورت یکنواخت برای روابط جنسی آمادگی دارد. اما زنان به خاطر چرخه سیکل قاعدگی در روزهای مختلف ماه سطوح متعدد و متفاوتی از نیاز جنسی را در خود تجربه می‌کنند. این موارد باعث می‌شوند که زنان در برخی از مواقع تمایلی برای داشتن روابط جنسی نداشته باشند و در روزهای دیگر تمایلشان برای این موارد بیشتر از مردان باشد. نکته مهمی که وجود دارد این است که مردان با توجه و آگاهی به این موارد بتوانند خودشان را با همسرشان وقف داده و به نوعی مراعات حال او را بکنند. در صورتی که مردان همسرشان را برای داشتن روابط جنسی تحت فشار قرار دهند، ممکن است زن برای همیشه تمایلش را به این نوع روابط از دست بدهد یا اینکه از همسرش منتفر شود. از طرفی ناهماهنگی در زندگی جنسی می‌تواند زندگی عاطفی و اجتماعی همسران را هم تحت شعاع قرار دهد.

در روابط زناشویی که در آن مرد و زن با هم همکاری داشته و مراعات حال یکدیگر را می‌کنند، یک انرژی مثبت وجود دارد و طرفین بیشتر با هم احساس نزدیکی و صمیمیت می‌کنند. اما زمانی که رابطه یک طرفه و اجباری باشد، یعنی به نوعی مرد همسرش را برای برقراری رابطه تحت فشار قرار دهد، ممکن است صدمات جسمی و روحی جبران ناپذیری هم به او وارد نماید.

مسئله دیگری که مطرح است زیاده خواهی مردان در روابط جنسی است. سکس تاثیری مشابه مواد مخدر در بدن دارد و باعث می‌شود که فرد برای مدتی تمام مسائل و مشکلاتش را فراموش کرده و یک لذت عمیق را تجربه کند. همین موضوع می‌تواند زمینه ساز این روند شود که فرد برای فرار از مشکلاتش به سکس پناه ببرد و در این کار زیاده روی کند. این رفتار علاوه بر اینکه می تواند باعث بی‌میلی و عدم تمایل همسرش شود، انرژی و توان مرد را هم برای انجام امور دیگر زندگی از بین برده و باعث می‌شود که فرد نتواند در جوانب دیگر زندگی پیشرفت کند. جالب است بدانید که برخی از مطالعات نشان داده‌اند که زیاده روی در روابط جنسی بعد از شش ماه می‌تواند باعث بروز اختلالات و ناتوانی جنسی در فرد شود.

زیاده خواهی جنسی ممنوع

متاسفانه در بسیاری از سایت‌های غیرمجاز و فیلم‌ها شاهد صحنه‌های پورن و غیراخلاقی هستیم که می‌تواند باعث هیجانات کاذب در فرد شود. بعضی از همسران به خصوص مردان بیشتر درگیر این نوع هیجانات شده و خودشان را در معرض آن قرار می‌دهند.

وضعیتی که زن در ارتباط با سواستفاده و تعرض‌های نامتعارف جنسی از طرف همسرش قرار بگیرد، به نوعی علاوه بر اینکه می‌تواند باعث آسیب فیزیکی و جنسی برای او باشد، روح و روان او را هم هدف قرار داده و او را آزرده خاطر می‌کند. مرد باید متوجه این موضوع باشد که همسرش یک ابزار و وسیله برای رفع نیازها و تمایلات جنسی او نیست. بلکه رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است و شرط انجام آن تمایل طرفین و البته لذت بردن طرفین است. در مواردی که مرد با همسرش مانند ابزار رفتار می‌کند، نه تنها رابطه جنسی که مد نظرش است، محیا نشده و لذت کافی را نخواهد بود که زندگی عاطفی و زناشویی‌اش را هم خواهد باخت و نمی‌تواند همسرش را راضی و خوشحال نگه دارد.

این روابط غیربهداشتی و خارج از عرف که ناشی از زیاده خواهی های مرد در روابط جنسی است، یک بی‌حرمتی به حریم زن است و سرچشمه مشکلات اخلاقی و عاطفی در آینده خواهد بود. برای مثال زنی که تحت فشار رابطه جنسی برقرار کند، به هیچ وجه نمی تواند ارگاسم را تجربه کند، از طرفی ممکن است از همسرش به خاطر این رفتار آزرده شود و به نوعی در بیرون از چهارچوب خانواده به دنبال یک تکیه‌گاه و راه چاره برای مشکلاتش باشد. کمترین و پیش پا افتاده‌ترین نتیجه چنین رفتاری طلاق و جدایی است.

فراموش نکنید که انگیزه جنسی تنها بعد فیزیکی و جسمی ندارد و نیازمند تمایل و آمادگی روحی و روانی فرد نیز می‌باشد. هرگونه فشار یا رفتار غلط و نادرست و بی‌حرمتی فرد را در معرض بی‌تمایلی و سرد شدن در خصوص این نوع روابط قرار می‌دهد.

چطور روابط جنسی بهتری داشته باشیم؟

بیشتر مردان همیشه برای داشتن روابط جنسی آمادگی دارند. به عبارت دیگر مرد فقط در انتظار این است که زن او را دعوت کند. اما از آن‌جایی که زنان تنها در مواقع خاصی آمادگی این کار را دارند، ممکن است نتوانند این نیاز مرد را پاسخ بگویند. زن و مرد باید متوجه باشد که در چه زمان‌هایی می‌توانند این نوع روابط را برقرار کنند و متوجه این موضوع باشند که تعیین کننده این زمان‌ها درواقع خود زن است. به عبارتی مردان باید اجازه بدهند که خود زنان برای برقراری روابط جنسی اعلام آمادگی کنند. در این خصوص می‌توان به مقوله روابط جنسی در ایام پریودی اشاره کرد. در این دوران زنان احتمالا به خاطر شرایط روحی یا دردهای فیزیکی آمادگی چندانی برای این کار نداشته باشند. درمقابل در این دوره برخی از خانم‌ها به خاطر ناهماهنگی و عدم تعادلی که در سطح هورمون‌هایشان پیش می‌آید، ممکن است تمایل بیشتری هم برای برقراری رابطه جنسی داشته باشند. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به تمایلات و ویژگی‌های همسرتان پی ببرید و سعی کنید خودتان را با او وقف دهید.

اجبار زنان در روابط جنسی

برخی اوقات زیاده خواهی مردان در روابط جنسی به آزار و خشونت علیه زنان برای اجبار آن‌ها به سکس می‌انجامد. باید به یاد داشته باشید که آزار و خشونت علیه همسر تنها کتک زدن او یا فحاشی نیست. بلکه اجبار برای سکس بدترین نوع خشونت علیه زنان است.

برخی از زنان به خاطر دادن پاسخ منفی به همسرشان برای داشتن رابطه جنسی به نوعی تحت فشار قرار گرفته و هدف آزارهای جسمی یا کلامی و روحی قرار می‌گیرند. این روند متاسفانه از تفکر غلط بسیاری از مردان در خصوص وظایف زن برای رفع نیاز جنسی آن‌ها هم مایع می‌گیرد. به نوعی مردان فکر می‌کنند که زنان تمایل و نیاز جنسی کمتری دارند و لازم است که خودشان را با نیازهای همسرشان وقف دهند. این درحالی است که مطالعات نشان داده است که زنان تا ۶ برابر بیشتر از زنان شهوت و تمایل جنسی دارند. درواقع زنان به هیچ وجه در روابط جنسی ابزار و وسیله نیستند. بلکه خودشان هم نیازهایی دارند که تمایل دارند آن‌ها را برطرف کنند. اما زنان در روابط جنسی کمی پیچیده‌تر از مردان هستند. همین امر موجب می‌شود که مردان برای داشتن زندگی جنسی بهتر مجبور باشند همسرشان را بشناسند و از ویژگی‌ها و محدودیت‌ها و تمایلات او در این زمینه آگاهی پیدا کنند.



Source link