چه آرایشی مناسب چشمان شماست
چه آرایشی مناسب چشمان شماست

آرایش چشم پلک افتاده یا کوتاهبرای آرایش مناسب انواع چشم پیش از آرایش، حتما از پرایمر چشم استفاده کنید. پرایمر باعث می‌شود که آرایش مدت بیشتری ثابت باقی بماند. در صورتی که پوست چرب دارید، می‌توانید پس از پرایمر، از پودر بیک استفاده کنید تا چربی پوست باعث از بین رفتن آرایش نشود. افرادی که […]



آرایش چشم پلک افتاده یا کوتاه
برای آرایش مناسب انواع چشم پیش از آرایش، حتما از پرایمر چشم استفاده کنید. پرایمر باعث می‌شود که آرایش مدت بیشتری ثابت باقی بماند. در صورتی که پوست چرب دارید، می‌توانید پس از پرایمر، از پودر بیک استفاده کنید تا چربی پوست باعث از بین رفتن آرایش نشود.

افرادی که پلک کوتاه یا افتاده دارند، بهتر است از سایه چشم تیره استفاده نکنند. رنگ مناسب این مدل چشم، سایه روشن مانند سفید یا کرم است. مقداری سایه چشم کرم پشت پلک‌های خود بزنید. سپس مقداری سایه چشم سفید زیر ابرو بزنید تا فاصله بین چشم تا ابرو بیشتر شود.

آرایش مناسب چشم ریز یا بادامی
ابتدا مقداری پرایمر چشم روی پلک‌های خود بزنید تا آرایش زمان بیشتری ثابت بماند و پاک نشود. سپس پشت پلک خود را سایه روشن مانند کرم یا نخودی بزنید. سعی کنید سایه را بالاتر از خط پلک بزنید تا پلک‌تان، اندازه چشم‌ها را محدود نکند.

مقداری سایه چشم قهوه‌ای روشن و لایت را انتخاب کنید و از گوشه چشم به بیرون بکشید. سپس با یک براش گرد، سایه را به داخل چشم محو کنید. سایه چشم قهوه‌ای کم‌رنگ باید کمی بالاتر از سایه کرم کشیده شود. مقداری سایه چشم سفید را با نوک انگشتان خود بردارید و به گوشه چشم نزدیک بینی بزنید تا چشم‌ها زیباتر شوند. هرگز از مداد یا خط چشم داخل چشم‌های خود استفاده نکنند.

آرایش مناسب چشم درشت یا گرد
برای آرایش مناسب انواع چشم پیش از آرایش، حتما از پرایمر چشم استفاده کنید. پرایمر را می‌توانید با نوک انگشت یا یک براش تخت به پشت پلک تا زیر ابرو‌ها بزنید. در صورتی که می‌خواهید یک آرایش لایت داشته باشید، سایه چشم کرم را به نوک انگشت یا براش گرد بزنید و بی‌آنکه به بالا یا گوشه پلک کشیده شود، آن را به صورت ساده پشت چشم‌ها بکشید.

در صورتی که می‌خواهید آرایش بیشتری داشته باشید، رنگ سایه چشم سماقی یا برنزی نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. پس از آنکه سایه کرم را روی پلک خود زدید، سایه سماقی یا برنزی را از گوشه چشم به صورت خط چشم بکشید و با یک براش گرد آن را به داخل چشم به صورت عدد ۸ کج محو کنید.

آرایش مناسب چشم پف‌دار
پس از استفاده از پرایمر چشم به منظور ثابت ماندن آرایش چشم، می‌توانید از یک کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر را زیر ابرو و گوشه چشم نزدیک بینی بزنید و سپس با یک براش گرد، آن را به قسمت میانی چشم محو کنید.

در این آرایش به سایه چشم کرم و قهوه‌ای نیاز دارید. سایه کرم را روی پلک بزنید و با یک براش محو کنید. سپس سایه چشم قهوه‌ای را از گوشه چشم به صورت خط چشم بکشید و آن را با یک براش به سمت داخل چشم و بالای خط پلک بزنید و سپس محو کنید.



Source link