کارمانیا و عرضه بی وای دی تانگ؟!
کارمانیا و عرضه بی وای دی تانگ؟!

[ad_1] به گزارش پایگاه اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، برای بسیاری سوال است که چرا باید صفحه ی رسمی خودروسازی کارمانیا در روزهای فعالیت برای معرفی بهتر بی وای دی S7، ناگهان از خاصترین محصول این کمپانی چینی صحبت می کند؟ برخی می گویند که شاید زمان حضور بی وای دی تانگ در ایران […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، برای بسیاری سوال است که چرا باید صفحه ی رسمی خودروسازی کارمانیا در روزهای فعالیت برای معرفی بهتر بی وای دی S7، ناگهان از خاصترین محصول این کمپانی چینی صحبت می کند؟ برخی می گویند که شاید زمان حضور بی وای دی تانگ در ایران فرا رسیده و حال کارمانیا می خواهد تا فعالیت در صفحات مجازی ذهن مخاطبان خود را آماده کند.

تصویر منتشر شده در صفحه اینستاگرام گروه خودروسازی کارمانیا:

02

البته که از سال گذشته این شرکت، آشنایی مردم با بی وای دی تانگ را آغاز کرده است. در دومین نمایشگاه خودروی تهران شاهد بودیم که در کنار رونمایی از بی وای دی S7، بخشی به فناوری ۵۴۲ بی وای دی اختصاص داشت که به صورت غیر مستقیم بازدیدکنندگان را با تانگ آشنا می کرد. هزینه و سرمایه گذاری کارمانیا برای به نمایش گذاشتن فناوری ۵۴۲ در نمایشگاه خودروی تهران از نگاه بسیاری از فعالان صنعت خودرو نمی تواند بدون هدف باشد و تنها جنبه تبلیغاتی داشته باشد. بلکه بسیاری از این افراد معتقد هستند که معرفی فناوری ۵۴۲ در نمایشگاه خودروی تهران سال گذشته، آغازی برای آماده سازی بازار ایران برای عرضه ی بی وای دی تانگ بوده است. روز گذشته هم که خودروسازی کارمانیا تصویری از نشان ۵۴۲ را منتشر کرده است، باعث شده تا نظر این کارشناسان به واقعیت نزدیک شود و احتمال دهند که با کمی بهبود شرایط اقتصادی، این خودروساز خصوصی سریعا به سراغ معرفی و عرضه ی بی وای دی تانگ می رود.

از این مسائل که بگذریم، برخی افراد می گویند که گویا نمونه های اولیه بی وای دی تانگ به ایران وارد شده و در شرایطی خاص و مخفی نگهداری می شود. این افراد معتقد هستند که اگر مشکلات اقتصادی پیش آمده وجود نداشت، کارمانیا در نمایشگاه خودروی تهران ۹۷ حتما بی وای دی تانگ را رونمایی می کرد. بر اساس شنیده ها بی وای دی تانگ های وارد شده به ایران با مدل قبلی در کشور وجود دارند و هنوز شریک ایرانی این خودروساز چینی، نسل جدید تانگ را به کشور نیاورده است.

اما آنچه که می تواند این شنیده ها را به واقعیت تبدیل کند، تصویری است که کارمانیا در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و در عمل نمی توانید چنین عکسی را در فضای مجازی و وب پیدا کنید. حداقل می توان گفت بسیاری نتوانستد بیابند که این تصویر از نشان ۵۴۲ در چه سایتی برای اولین بار بارگذاری شده است! برای همین با وجود این تصویر احتمال می روند که نشان ۵۴۲ در عکس، مربوط به یکی از تانگ های وارد شده به ایران است و یا حداقل از جمله تصاویر رسمی است که در اختیار هر فردی قرار ندارد. زیرا برخی تصاویر از خودروها آنچنان در فضای مجازی دیده نمی شوند و تنها کمپانی مادر این عکس را برای استفاده های مختلف با کیفیت بالا در اختیار نمایندگان خود قرار می دهد.

03

04

05

در نهایت اگر هیچ کدام از این اجتمال ها درست نباشد و اصلا بی وای دی تانگی به ایران نیامده باشد و عکس منتشر شده هم در فضای وب پیدا شود، باز هم نمی توان گفت که ادمین اینستاگرام کارمانیا بدون دلیل عکسی از نشان ۵۴۲ مخصوص بی وای دی تانگ را منتشر کرده است. زیرا سیاست های روابط عمومی و بازاریابی کارمانیا در گذشته نشان داده که اعتقاد شدید به استفاده ی حداکثری از فضای مجازی و دیجیتال دارند و تمام گام های خود در این مسیر را سنجیده بر می دارند. اگر به پست های قبلی کانال و اینستاگرام گروه خودروسازی کارمانیا دقت کنید، می بینید که این شرکت با سیاست های خاص خود تصاویر و مطالبی را منتشر می کند و این راه را یکی از اصلی ترین پل های ارتباطی خود با مخاطبان و مردم می داند. همچنین با نزدیک شدن به تولید بی وای دی S7 در ایران و از طرفی پلتفرم مشابه میان تانگ با S6 و S7، احتمال دارد که در آینده ی نزدیک قویترین خودروهای پلاگین هیبرید جهان در ایران عرضه شود. صحبت های پویا سالاری، مدیرعامل خودروسازی کارمانیا در ماه های گذشته هم بارها نشان داده که این شرکت به شدت دنبال تولید تانگ در ایران است و می خواهد با همکاری بی وای دی اولین خودروی هیبریدی تولید داخل را به بازار کشور عرضه کند.

فناوری ۵۴۲ در تانگ چه می کند؟

۵۴۲ یه واژه رمزی در کمپانی BYD است که هر رقم آن تعریف خاصی دارد. تانگ به یک موتور دو لیتری توربو شارژ مجهز است و دو موتور الکتریکی (یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب) دارد. مجموع قدرت ۵۰۴ اسب بخار در زمان فعالیت موتورهای برقی و بنزینی پدید می آید. حال ۵۴۲ اینجا مفهوم پیدا می کند. این پیشرانه می تواند در کمتر از ۵ ثانیه سرعت تانگ را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. ۴ به معنی اینکه قدرت خودرو توسط گیربکس شش سرعته دوکلاچه به چهار چرخ منتقل می شود. البته دقت داشتیه باشید که هیچ میل گاردانی در خودرو وجود ندارد و تنها موتور برقی اکسل عقب، قدرت را به چرخ های آن محور می دهد. ۲ هم به معنی این است که تانگ در شرایط ایده آل مصرف سوخت کمتر از دو لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد.

برای مشاهده تصاویر و کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

[ad_2]

Source link