کارنامه مثبت نخست وزیر جدید عراق در آزادیخواهی و مبارزه با اشغالگری :: خبرگزاری خانه ملت
کارنامه مثبت نخست وزیر جدید عراق در آزادیخواهی و مبارزه با اشغالگری :: خبرگزاری خانه ملت

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به معرفی عادل عبدالمهدی از سوی برهم صالح رئیس جمهور جدید عراق جهت تشکیل کابینه این کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از 2 موضوع استقبال می‌کند، اولا تعیین ساز و کارهای داخلی عراق که منجر به تفکیک انتخاب در این کشور شود زیرا […]



حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به معرفی عادل عبدالمهدی از سوی برهم صالح رئیس جمهور جدید عراق جهت تشکیل کابینه این کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از 2 موضوع استقبال می‌کند، اولا تعیین ساز و کارهای داخلی عراق که منجر به تفکیک انتخاب در این کشور شود زیرا گروه‌های سیاسی عراق در شرایطی که عوامل بی‌ثبات ساز به دنبال بلاتکلیف کردن عراق بودند، به توافق رسیدند که این موضوع نشان دهنده ریشه دارتر شدن رقابت‌های سیاسی در عراق می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از داعش عراقی‌ها این پیام اقتدار را به کسانی داشته باشد که کماکان به دنبال ناامنی در عراق هستند.

وی با بیان اینکه ثانیا از انتخاب شخص عادل عبدالمهدی استقبال می‌کنیم، افزود: عادل عبدالمهدی شخصیتی است که در تاریخ آزادیخواهی و مبارزه با جریان اشغالگری در عراق نقش داشته و در این تاریخ پرونده موفقی دارد.

فلاحت پیشه ادامه داد: عراقی‌ها تجربه‌های منفی را از پشت سر گذاشته‌اند که اولین تجربه سخت آن‌ها دیکتاتوری صدام، دیگری اشغالگری آمریکا و تجربه سوم مبارزه با اشغالگری داعش در عراق بود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب  و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اعلا و شخص عادل عبدالمهدی در هر 3 مورد با دیکتاتوری، اشغالگری و مبارزه با داعش حضور داشته و کارنامه مثبتی را از خود به جای گذاشته‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همه این زمینه‌ها یعنی مبارزه با صدام، آمریکا و داعش، ایران با مجلس اعلای شیعیان تاریخچه مشترکی دارد، گفت: عادل عبدالمهدی هم‌رزم ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید و مناسبات را به خوبی درک می‌کند و در آینده مناسبات خوبی بین ایران و عراق به وجود خواهد آمد./

پایان پیام



Source link