کانال مالی جدید اروپا با ایران تحریم‌های 13 آبان آمریکا را خنثی می‌کند :: خبرگزاری خانه ملت
کانال مالی جدید اروپا با ایران تحریم‌های 13 آبان آمریکا را خنثی می‌کند :: خبرگزاری خانه ملت

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ساز و کار پیشنهادی اتحادیه اروپا برای تسهیل معاملات مالی با ایران با هدف دور زدن تحریم‎‌ها، گفت: امیدواریم با تعامل بین ایران و اتحادیه اروپا قبل از 13 آبان ماه کانال مالی ایجاد شود تا تعامل با اروپا حفظ شود. نماینده مردم قم در […]



مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ساز و کار پیشنهادی اتحادیه اروپا برای تسهیل معاملات مالی با ایران با هدف دور زدن تحریمها، گفت: امیدواریم با تعامل بین ایران و اتحادیه اروپا قبل از 13 آبان ماه کانال مالی ایجاد شود تا تعامل با اروپا حفظ شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با سفرای 28 کشور اروپایی نیز پیام معنا دار، شفاف و مثبت مبنی بر آمادگی اروپایی‌ها برای حمایت از ایران اعلام شد.

وی افزود: این سفرای اروپایی تاکید کردند که اروپا مقابل اقدامات آمریکایی‌ها خواهد ایستاد و در ایجاد این شبکه مالی تلاش خواهند کرد، لذا به موجب ایجاد شبکه مالی جدید شرایط برای سرمایه‌گذاری تعبیه و مراودات مالی بین ایران و اروپا تسهیل می‌شود.

                بیشتر بخوانید:

ذوالنوری با بیان اینکه به موجب ایجاد ساز و کار جدید مالی بین ایران و اروپا امکان دور زدن تحریم‌های آمریکا فراهم می‌شود، گفت: علاوه بر این سفرای اروپایی وعده‌هایی برای تسهیل فروش نفت ایران در شرایط تحریم دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تحریم‌هایی که قرار است در 13 آبان علیه ایران اعمال موضوع جدیدی نیست، کما اینکه نمی‌تواند موثر واقع شود. زیرا زمان‌بندی آمریکایی‌ها مبنی بر اجماع‌سازی تحریم نفتی ایران تا نیمه مرداد ماه محقق نشد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: این اجماع علیه ایران تشکیل نشده کما اینکه کشورهای اروپایی و در رأس آنها اتحادیه اروپا تمایل به ادامه همکاری در حوزه برجام با جمهوری اسلامی ایران هستند بنابراین تحریم‌های آبان عملی نخواهد شد./

پایان پیام



Source link